YENİLİK · Toyota C-HR
Klasik ve alışılmış tasarıma sahip Toyota modelleri, son dönemde artık yerlerini “öncelikli” (under priority) ve “keskin bakış” (keen look) tasarım felsefesine göre şekillenen modellere bırakıyor. Bu yeni tasarım felsefesiyle tasarlanan ve cesur görünümüyle öne çıkan Toyota’nın C-HR isimli modeli, çizgileriyle olduğu kadar teknolojisiyle de oldukça iddialı olacak. Bu yeni modelin adı size Honda modellerini anımsatıyor olabilir ama Toyota’nın 1984’te üretmeye başladığı MR-2 (Middle Rear 2) isimli iki kişilik ortadan motorlu arkadan itişli roadsterı ya da 1994’te üretilmeye başlayan RAV4 (Recreational Active Vehicle 4-Eğlenceli Aktif Araç anlamına gelirken 4 ise 4 tekerlekten çekişli olduğunu belirtiyor) gibi modellerde de benzer isimlendirme bulunuyor.
YENİLİK · Toyota C-HR
C-HR model adı da (Coupe High Rider) coupe tasarımlı yerden yüksek bir model anlamına geliyor. Zaten Toyota, bu crossoverı Auris ile RAV4 arasında konumlandırıyor. Uzunluğu 4360 mm, genişliği 1795 mm olan C-HR’nin hibrit seçeneğinin yüksekliği ise 1555 mm ve dingil mesafesi 2640 mm. C-HR’nin boyutlarının Qashqai ile benzer olduğunu belirtmekte de yarar var.
YENİLİK · Toyota C-HR
Devasa büyüklükteki LED’li farlara ve stop lambalarına sahip olan C-HR, çizgileri ve yerden yüksek karoseri ile sıra dışı bir görünüm sunuyor. Toyota mühendisleri, C-HR’ın ağırlık merkezinin yere yakın olması sayesinde virajlarda sürüş güvenliğinden taviz vermediğini de belirtiyorlar. Toyota, geliştirdiği yeni TNGA isimli platformu da ilk kez bu modelde kullanıyor. Bu yeni platform, aracın tasarımı, motor ve aktarma organları ile sürüş sistemleri arasında tasarım ve üretimi kolaylaştırıyor. C-HR, Euro NCAP’in standartlarını karşılayarak 5 yıldız almayı hedefliyor.
YENİLİK · Toyota C-HR
C-HR’de görev yapan 1,2 lt’lik benzinli turbo motor 115 HP güç üretiyor ve 6 ileri manuel ya da CVT şanzımanla birlikte görev yapıyor. C-HR 1,2 Turbo’da 4 tekerlekten çekiş seçeneği de var. 1,8 lt’lik hibrit C-HR’de 122 HP’lik benzinli motor görev yapıyor. Bu araç 90 g/km’lik ortalama CO2 değeriyle de çevrecilik konusunda da oldukça iddialı. Ukrayna ve Rusya pazarında satılacak olan 150 HP gücündeki 2,0 lt’lik benzinli motora sahip C-HR’de ise sadece CVT şanzıman yer alıyor.
YENİLİK · Toyota C-HR
C-HR’nin iç mekanında işçilik ve malzeme kalitesi oldukça iyi. Sürücü her düğmeye kolayca ulaşabiliyor ve kapı içleriyle vites konsolunda bol miktarda eşya gözü bulunuyor.
YENİLİK · Toyota C-HR
Toyota bu yeni modelde JBL marka ses sistemini tercih etmiş. Yeni 8 inçlik multimedya ekranı, sunduğu özellikler ve kullanım kolaylığı konusunda oldukça başarılı.
YENİLİK · Toyota C-HR
Sonuçta C-HR’yi prototip olduğu için statik olarak inceledik ve Toyota, birkaç küçük revize yapar mı bilemeyiz ama bu sayfada gördüğümüz örnek, aracın son haline oldukça yakın. Yazı: Baturhan Boyacılar/ Milano-İtalya
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.