Sürüş İzlenimi: Kia Stonic
Kia, her geçen gün kalite ve standartlarını artırmaya devam ediyor. Avrupalı rakiplerine ciddi bir alternatif olmayı başaran Kia'nın kompakt SUV'u Stonic'in direksiyonuna geçtik.
Sürüş İzlenimi: Kia Stonic
Stonic'in incelemesine ilk olarak kabinden başlıyoruz. Büyük, geleneksel tarzda ve yalın göstergelerin yer aldığı gösterge paneli çok havalı görünmüyor fakat oldukça okunaklı. Orta konsolun üst bölümünde ise yanlarında düğmeler olan ve dokunmatik bir bilgi-eğlence ekranı bulunuyor. Orta konsolun geneline yalın bir mimari hakimken özellikle bilgi ve eğlence sistemin her iki yanında konumlandırılan düğmeler kullanım ergonomisini destekliyor.
Sürüş İzlenimi: Kia Stonic
Sürücü tarafı boyut olarak pek cömert tasarlanmayan, dahası uzun bacaklara gerekli baldır desteğini sunmakta da yetersiz kalan ancak şekliyle vücudu başarılı bir şekilde saran koltuklara sahip. Orta sertlikteki dolgu malzemesi oturma konforunu destekliyor. Kokpitin genelinde sert bir plastik kullanılmış ve bu hemen fark ediliyor. Söz konusu sert plastiğin yoğunluğu bunun uygun fiyatlı ve maliyet odaklı bir SUV olduğu izlenimi oluşturuyor ki, bu da yanlış değil. En azından kapı panellerindeki dirseklerin temas noktası yumuşak bir dolgu ile desteklenmiş, böylece seyahat esnasında sürücü ve beraberindeki yolcuların konforu engellenmiyor.
Sürüş İzlenimi: Kia Stonic
Arka koltuk yolcularına rahat bir oturma pozisyonu ve geniş bir yaşam alanı sunuluyor. Ayarlanabilir zemini ile bagaj 352 litrelik bir hacim kullanıma sunuyor. Arka koltukların katlanmasıyla bagaj hacmi 1155 litreye kadar çıkıyor.
Sürüş İzlenimi: Kia Stonic
Küçük hacimli üç silindirli turbo benzinli motor 120 HP güç üretiyor. Hacmi küçük olabilir ancak motor sesiyle oldukça büyük hissettiriyor. Biraz daha ses yalıtımı iyi olabilirdi. Öte yandan küçük hacminden beklenmeyen bir canlılık sergiliyor. İstekli bir şekilde devir çeviren ve atak sürüşleri destekleyen motor, Kia Stonic'i 10 saniyenin biraz üzerinde bir sürede 0'dan 100 km/s hıza ulaştırmayı başarıyor. 7 ileri vitesli çift kavramalı şanzımanın geçişleri hızlı ve sarsıntısız. Fabrika verisi ortalama yakıt tüketim değeri ise 5,2 litre olarak verilmiş. Sakin kullanımda 6,0 litreler civarında yolculuk edebilmeniz mümkün.
Sürüş İzlenimi: Kia Stonic
Sadece motorun istekli tutumu değil, otomobilin genel karakteristiği de atak ve kıvrak kullanımları destekliyor. Her ne kadar direksiyon sistemi biraz ağırkanlı hissettirse de Stonic genel karakteristiği ile atak kullanılmaya hazır. Sürüş özelliklerindeki dinamik ve atak yapı konfordan ödün vermeyi gerektiriyor. Şehir içi sürüşlerindeki bozuk yollarda çok fazla salınıma giren Kia Stonic, otoyol kullanımlarında ise yol bozukluklarını başarılı bir şekilde filtre ediyor.
Sürüş İzlenimi: Kia Stonic
Yani özetle süspansiyon geometrisi biraz iyileştirmeyi hak ediyor. LED farlar Prestige donanımıyla standart olarak geliyor. Yine Prestige donanımında elektrikli ısıtmalı ve katlanır yan aynalar ile sunroof standart listesinde yer alıyor. 8 inçlik dokunmatik bilgi-eğlence ekranının tüm donanımlarda standart olması Stonic'i rakipleri arasında ön plana çıkartıyor. Ayrıca yine standart olarak kablosuz Apple CarPlay desteği de bir üst segmentte bile nadir bulunan özelliklerden. Aktif ve pasif güvenlik donanımlarında ise rakiplerinin ne yazık ki biraz gerisinde kalıyor.
Sürüş İzlenimi: Kia Stonic
Kia Stonic, 199.900 TL'den başlayan giriş fiyatıyla ülkemizde satılan en uygun fiyatlı SUV'ların başında geliyor. Geniş yaşam alanı, kolay kullanımı ve verimli motoruyla sınıfında dikkat çeken bir model olmayı sürdürüyor.
Yazı: Özerk Ihlamur
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.