Sürüş İzlenimi: Seat Tarraco 1.5 EcoTSI ACT DSG FR
Tasarımına baktığımızda Seat'ın genel çizgilerini taşıyan Tarraco'da ince tasarlanan LED farlar ve gündüz farlarıyla iyi bir aydınlatma sunuluyor. LED teknolojisi sadece far ve stoplarda değil, otomobilin içerisinde ambiyans aydınlatmalarından, okuma lambalarına kadar birçok yerde kullanılmış.
Sürüş İzlenimi: Seat Tarraco 1.5 EcoTSI ACT DSG FR
Tarraco'da Xcellence ve FR donanım seçenekleri bulunuyor. Test aracımız da bu iki donanım paketi arasında sportif detaylarıyla fark yaratan FR donanımına sahip. Bu donanımla birlikte krom ön panjur yerine koyu gri renkli çerçeve ile sportif görünüm desteklenmiş. Benzer sportiflik ön ve arka tamponlarda da kendini gösteriyor.
Sürüş İzlenimi: Seat Tarraco 1.5 EcoTSI ACT DSG FR
Tampon altlarında ve kapı üstlerinde Xcellence donanımda siyah plastik kaplamalar bulunurken FR'da gövde rengi hakim. Standart olarak 19 inçlik jantlar gelirken 20 inçlik jant opsiyonu da var. Otomobilin arkasında da karakteristik çizgiler kullanılmış. LED stopların arasında LED bir ışık şeridi kullanılmış. Tamponun her iki köşesinde de egzoz çıkışı görünümlü dekoratif detaylara yer verilmiş.
Sürüş İzlenimi: Seat Tarraco 1.5 EcoTSI ACT DSG FR
Tarraco geniş bir yükleme alanı isteyenler için 5 koltuklu ve daha fazla oturma kapasitesine ihtiyaç duyanlar için 7 koltuklu olarak üretiliyor. Türkiye'de fiyat listesinde ise sadece 7 koltuklu olarak yer alıyor. Elektrikli bagaj kapağı temassız olarak da açılabiliyor. Üçüncü koltuk sırası açıkken 230 litre olan yükleme hacmi koltuk sırtlıkları yatırıldığında 760 litreye ulaşıyor. Bunu kompakt kardeş Seat Ateca ile kıyasladığımızda 510 litrelik hacmine göre bagaj zemininde koltuklar olmasına rağmen çok daha cömert olabildiğini görüyoruz.
Sürüş İzlenimi: Seat Tarraco 1.5 EcoTSI ACT DSG FR
Üçüncü koltuk sırasına uzun boylular oturabilse de buradaki yaşam alanı yetişkinler için pratik ya da konforlu bir çözüm sunmuyor. Burada çocuk yolcuların rahat sığabileceği bir alan bulunuyor. Ancak çocuk koltuğunu güvenle bağlanması için Isofix bağlantısı bulunmuyor. Kızaklı olan ikinci koltuk sırasında ise oldukça rahat bir yaşam alanı sunuluyor. Genel olarak arkadaki yaşam alanında da işçilik kalitesinin sorunsuz olduğunu söyleyebiliriz. Açılabilir panoramik cam tavan arka koltuklarda da aydınlık bir yaşam alanı sunmasını sağlıyor.
Sürüş İzlenimi: Seat Tarraco 1.5 EcoTSI ACT DSG FR
Ön koltuklara geçtiğimizde FR donanımının sportif koltuklarına kurulduk. Bu sınıfın en iyilerinden biri olan ön koltukların yan destekleri ve konforu başarılı. Tarraco'nun şık ama sade tasarlanmış konsolunda düğme yerleşiminin ergonomik olduğunu görüyoruz. El ile uyumlu olan direksiyon simidi de sportif tasarımı destekliyor. Opsiyon listesindeki 9,2 inçlik multimedya sisteminin dokunma hassasiyeti ve çözünürlüğü başarılı, menü kullanımı da pratik. Aynı hizadaki 10,25 inçlik dijital gösterge grubu da rahat izlenebiliyor. Bu ekranın da sade ve anlaşılır yapıda olduğunu görüyoruz.
Sürüş İzlenimi: Seat Tarraco 1.5 EcoTSI ACT DSG FR
Fiyat listesinde sadece 1.5 TSI ACT 150 HP benzinli motorla bulunan Tarraco, önden çekiş ve DSG şanzımanla geliyor. Bu kombinasyonu neredeyse bütün Volkswagen Grubu modellerinde test ettik. Araçların ağırlıkları ve karoser tiplerine göre küçük değişiklikler gösterse de genel olarak benzer bir çalışma karakterine sahip. Tarraco'da sürücünün isteklerine canlı cevap veren motorla birlikte, hızlı vites geçişleri ve vites zamanlaması doğru olan şanzımanla sürüş kalitesi arttırılmış. Bu uyumlu ikili makul hızlanma verileri sağlarken yakıt tüketiminde de benzer yapıda cevap veriyor. Fabrika verilerine göre 9,5 saniyelik 0-100 km/s hızlanma performansı sunan Tarraco, hızlanma testindeyse 10,0 saniyeye imza attı. Fabrika verilerine göre 1638 kg, otomobilin ruhsatında belirtilene göre de 1770 kg'lık boş ağırlığı da göz önünde bulundurduğumuzda bu verilerin "beklenen değerler" olduğunu söylemeliyiz.
Sürüş İzlenimi: Seat Tarraco 1.5 EcoTSI ACT DSG FR
Dört silindirden ikisini kapatma özelliği olan 1,5 lt'lik motor bu sayede makul tüketim iddiasını sunabiliyor. Fabrika verilerine göre 7,1-8,1 lt/100 km aralığında açıklanan ortalama tüketim, test ölçümlerimizde 8,8 lt/100 km olarak kayda geçti.
Sürüş İzlenimi: Seat Tarraco 1.5 EcoTSI ACT DSG FR
Direksiyon, yönlendirme hassasiyetiyle sürücüsüyle başarılı bir iletişim kuruyor. Manevralarda da sürücüsünü yormayan Tarraco'nun 4,7 metreyi aşan uzunluğu göz önünde bulundurulduğunda geri görüş kamerasının da standart olarak sunulması önemli. Süspansiyon yapısında biraz sertlik ön planda. Platform kardeşlerinde biraz daha konforlu bir sürüş tecrübesi sunuluyor. Tarraco'nun sert süspansiyon yapısı ile karoser salınımları da kontrol altında tutulabilmiş. Otomobilin genel olarak güven verici bir sürüş karakteri olduğunu söyleyebiliriz.
Sürüş İzlenimi: Seat Tarraco 1.5 EcoTSI ACT DSG FR
Rakiplerine baktığımızda platform kardeşleri olan Skoda Kodiaq ve VW Tiguan Allspace haricinde en iddialı rakibinin Peugeot 5008 olduğu görülüyor. Tarraco hem tasarım hem de sürüş dinamizmiyle Peugeot 5008 için ciddi bir rakip.
Sürüş İzlenimi: Seat Tarraco 1.5 EcoTSI ACT DSG FR
Sonuç olarak Seat Tarraco, markası için önemli bir boşluğu dolduruyor. Volkswagen Grubu'ndaki alternatifleri içinde en dinamik tasarım ve sürüş özelliklerine sahip olan Tarraco, sınıfı için iyi bir alternatif oluşturuyor. En önemli dezavantajları ise üçüncü koltuk sırası istemeyenlere seçenek sunmaması ve farklı bir motoru olmaması.
Yazı: Koray Kodal
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.