otohaber_logo
MULTIMEDYA
TEST · Seat Ibiza 1.0 Eco TSI DSG
TEST · Seat Ibiza 1.0 Eco TSI DSG
1 / 6

TEST · Seat Ibiza 1.0 Eco TSI DSG

TEST · Seat Ibiza 1.0 Eco TSI DSG

Ödenen fiyatın karşılığını en fazla verebilen markalardan olan Seat, Ibiza ile de sınıfın en cazip fiyatlıları arasında yer alıyor. Bu fiyat avantajını yeni motor ve şanzıman ikilisi olan 1.0 TSI ve DSG ile de gösteriyor. Ibıza’nın en üst donanım seviyesi olan Style ile gelen Ibıza 1.0 TSI DSG’nin fiyatı 53.900 TL.

2 / 6

TEST · Seat Ibiza 1.0 Eco TSI DSG

TEST · Seat Ibiza 1.0 Eco TSI DSG

Bu fiyat karşılığında dört yetişkinin rahat edebileceği geniş bir yaşam alanı sunuyor. Bagaj hacmiyle de yeteri kadar cömert olan otomobilin içerisine geçtiğimizde sade tasarımın gözü yormadığı fark ediliyor. Malzeme ve işçilik kalitesiyle tatmin eden otomobilin Style donanımı da başarılı. LED gündüz farları ve stoplar bu donanımla geliyor. Otomatik klima, 5 inç renkli ekran, Bluetooth haricinde XDS (elektronik dinamik diferansiyel kilidi) de bu donanımla sunuluyor.

3 / 6

TEST · Seat Ibiza 1.0 Eco TSI DSG

TEST · Seat Ibiza 1.0 Eco TSI DSG

Paranın asıl karşılığı ise motor ve şanzıman ikilisiyle geliyor. 110 HP’lik motor şehiriçi kullanımında canlı bir karakter sunuyor. Otoyol içeren rotalarda araç sollama durumlarında da yeteri kadar atak olabildiğini esneklik ölçümleriyle gösteriyor. Üç silindirli turbo benzinli motorun canlı yapısı 7 ileri vitesli, çift kavarmalı otomatik şanzımanın da önemli payıyla Ibiza’nın atak karakteri ortaya çıkıyor.

4 / 6

TEST · Seat Ibiza 1.0 Eco TSI DSG

TEST · Seat Ibiza 1.0 Eco TSI DSG

DSG, istenildiğinde vites koluyla manuel olarak da vites seçimine izin veriyor. Yakıt tüketimine baktığımızda 5,7 lt/100 km’lik ortalama test tüketiminin oldukça ekonomik olabildiğini görüyoruz.

5 / 6

TEST · Seat Ibiza 1.0 Eco TSI DSG

TEST · Seat Ibiza 1.0 Eco TSI DSG

Ibiza, direksiyon ve süspansiyon sistemiyle de sürücüye kaliteli bir tecrübe yaşatıyor. Yönlendirme hassasiyetiyle konforu gözeten direksiyon sistemi, sürücünün ani isteklerine de yeteri kadar hızlı cevap verebiliyor. Süspansiyon sistemi konforu gözetirken karoserin aşırı derecede sallanmasını da önlüyor. XDS sistemi köşe dönüşlerinde farkını ortaya koyup, dıştaki tekerleğe gücü daha fazla aktarıp dinamizm hissinin artmasını sağlıyor.

6 / 6

TEST · Seat Ibiza 1.0 Eco TSI DSG

TEST · Seat Ibiza 1.0 Eco TSI DSG

Son değerlendirmede Ibiza 1.0 Eco TSI DSG’nin küçük sınıfın göze olduğu kadar mantığa da hitap eden bir üyesi olduğunu söylememiz gerekli. 1.0 Eco TSI DSG’nin konforlu ve atak olması da cezbediyor. Yazı: Koray Kodal Fotoğraflar: Ersan Sezer

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.