TEST · Mazda MX-5 1.5 SKY-G
Tam tatil havası. Sizin tatil planı yapmanız gerekmiyor. MX-5’iniz varsa istediğiniz zaman tatil sizin için başlayabilir. Bugün öğle saatinde yemeği dışarıda yemeğe karar verip, kendinizi trafikten uzağa atın. MX- 5’in katlanabilir yumuşak tavanını açtığınızda artık içinize keyif dolmaya başlıyor. Zaten tatil dediğiniz de huzur ve keyif bulma çabası değil mi!
TEST · Mazda MX-5 1.5 SKY-G
Geçtiğimiz aylarda Fethiye’de MX-5 lansmanına gitmiştim. Karşımda şeker gibi görünen kırmızı ve beyaz MX-5’ler çok dikkat çekiciydi. Sebebinin renk olduğunu düşünmüştüm. Ama koyu füme rengindeki test aracımızın bile benzer etkiyi yaratmasıyla renk etkisi ikinci plana geçti.
TEST · Mazda MX-5 1.5 SKY-G
Fethiye’nin sakin yollarında güneşin ve huzurun üstümüze dolmasında atmosfer etkili olmuştu. Aynı keyfi İstanbul yollarında da yakalamış olmam, MX-5 tam bir keyif makinesi olduğunu gösteriyor. Atmosferini kendi yaratan bir otomobil olan MX-5’in kumaş tentesinin açılması çok pratik.
TEST · Mazda MX-5 1.5 SKY-G
Uzun boyluların kumaş tavana temas etmesine yol açan kabin, kilitli mekanizmayı serbest bırakıp, tenteyi arkaya savurduğunuzda sonsuz baş mesafesine kavuşuyor. Yerine oturan tente kilitleniyor. Aracınızın tentesini kapatmak istediğinizde de işlem aynı pratiklikte gerçekleşiyor. Bunun için aracı durdurmanız gerekmiyor. Koltukların arasındaki mandalı çektiğinizde tente serbest kalıyor. Tek elinizle başınızın üstünden çektiğiniz tenteyi kilitleyebiliyorsunuz.
TEST · Mazda MX-5 1.5 SKY-G
Mazda için marka imajının en büyük silahı niteliğindeki MX-5, selefinin kabul edilmiş özelliklerini bozmadan modern teknoloji ve etkiliyici tasarımla taçlandırıyor. Yeni tasarım öğelerinden biri kaportanın rengini kabin içerisine yansıtılması.
TEST · Mazda MX-5 1.5 SKY-G
Opsiyonel olan spor koltuklar ise Recaro imzalı. Daha fazla yan destek isteyenleri memnun edecek koltuklarda ısıtma fonksiyonu da bulunuyor. Sıcak yaz günlerini soğutma konusunda sorun yaşamayan klima sistemine soğutmalı koltuklar da eşlik etseydi, yolcular için çok daha konforlu olabilirdi. Otomobilde alışıldığı gibi bir torpido gözü yok. Kol dayamadaki küçük göze sadece anahtar sığıyor.
TEST · Mazda MX-5 1.5 SKY-G
Kapı içlerinde de göz yok. Sonuçta kabinde alan kısıtlı. Ama koltuk sırtlıkların arasında kilitlenebilir bir alan yaratılarak buradaki eksikler telafi edilmiş.
TEST · Mazda MX-5 1.5 SKY-G
Tasarımla ilgili daha birçok söz söylenebilir. Ama konu sürüş dinamiğine geldiğinde bunu ayak üstü geçiştirmek mümkün değil. Geleneklerine uygun olarak arkadan itişe sahip olan MX-5’in arka tekerleklerinin daha fazla kontrollü olması için elektronik kilitli diferansiyel sistemi unutulmamış. Önde uzunlamasına yerleştirilen 1,5 litrelik atmosferik beslemeli benzinli motor da özlediğimiz keyfi yaşatıyor. Bu küçük silindir hacimli motordan sportif sesler yükseliyor.
TEST · Mazda MX-5 1.5 SKY-G
Uzunlamasına yerleştirilen motor, devirlenmeyi uzun süredir birçok otomobilde rastlamadığımız kadar seviyor. Bunu özlemişiz. 131 HP güç ve 150 Nm’lik tork çok etkileyici görünmüyor. Ancak, hafif karoser, verimli motor ve şanzıman sayesinde MX-5 yeteri kadar atak olabiliyor.
TEST · Mazda MX-5 1.5 SKY-G
6 ileri vitesli manuel şanzımanın kısa vites aralıkları ve vites kolu da sürüş keyfini arttırmak üzere tasarlanmış. Pedalların yerleşim de sürücüyü yormayacak ayarda. Otomatik şanzıman listede yer almıyor. Yani MX-5, gerçekten sürüş keyfi isteyenlere hitap ediyor.
TEST · Mazda MX-5 1.5 SKY-G
Sert süspansiyon sistemi karoser salınımlarını kontrol altında tutuyor. Normal koşullarda ise konfor eksikliği yaşanmıyor. Sportif şasi ve net direksiyon sayesinde MX-5 sürücünün bir parçası gibi tepki veriyor. MX-5 ikiz kardeşiniz gibi sizi anlıyor, dinliyor ve gerçekleştirmeyi düşündüğünüz fikri hemen eymele dönüştürüyor.
TEST · Mazda MX-5 1.5 SKY-G
MX-5, kusursuz bir otomobil değil. Kabininde saatlerce yolculuk yapabileceğiniz kadar yüksek konfor seviyesi sunulmuyor. Cebinizdeki tüm eşyaları sağa-sola sıkıştıracağınız alanlar yok. Direksiyonun derinlik ayarı da yok. Bu gibi öncelikleriniz varsa başka üstü açık modeller var. Ama MX-5’in sunduğu sürüş keyfini sunan çok az otomobil var. Bolca keyif veren MX-5’in makul başlangıç fiyatı da cazibesini arttırıyor. Yazı: Koray Kodal Fotoğraflar: Ersan Sezer
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.