TEST · Infiniti Q30 1.5d DCT
Infiniti’nin en uygun fiyatlı modeli Q30 ile ilk kez tanışıyorum. İlk izlenim çok kaliteli hissettirdiği yönünde. Karoserini şekillendiren güçlü ve akıcı çizgiler, krom kaplamalar ve standart olarak gelen 18 inçlik jantlarla Q30 etkileyici görünüyor. Otomobile önden bakıldığında geniş hava girişli ön panjurun LED gündüz farlarıyla bir bütün gibi göründüğü fark ediliyor. Arkada da benzer bir uyum, stopları bağlayan krom çıta ile sağlanmış. Üst donanımda bu çıtanın daha kalın versiyonu stopların arasında yer alıyor. Profildeki krom cam çerçeveleri de akıcı ve cesur çizgileri gözler önüne seriyor. Bu kadar yenilikçi ve modern görünmesi onu rakiplerinin sıradanlığından ayırıyor.
TEST · Infiniti Q30 1.5d DCT
Bu kadar şık görünen otomobilin alışıldık kompakt hatchbacklerden yüksek görünmesi de dikkatimizden kaçmıyor. Yere en yakın noktası ile zemin arasında 170 mm mesafeye sahip Q30, test aracımızda bulunmayan spor donanımdaysa 155 mm’lik zemin yüksekliği sunuyor. Q30’un bir crossover izlenimi yaratmasında Mercedes GLA ile aynı platformu paylaşması etkili.
TEST · Infiniti Q30 1.5d DCT
Anahtarsız giriş ile içerisine geçtiğim otomobilin kabinindeki birçok parçada Mercedes izine rastlanıyor. Ağır sürücü kapısını kapatıp yola çıktığımda bu ağırlığın ses izolasyonuna verilen önemin bir sonucu olduğu fikrine kapılıyorum. Sessiz kabinde kulanılan malzemeler çok kaliteli hissettiriyor
TEST · Infiniti Q30 1.5d DCT
Standart olarak gelen 7 inçlik dokunmatik ekranlı multimedya sistemi aynı zamanda vites konsolundaki dairesel kumanda ve etrafındaki düğmelerle de yönetiliyor. Müzik kontrolleri ise ekranın altında, klima sisteminin üstünde yer alıyor. Anlaşılan tasarımcılar tek bir kumanda grubu yerine daha fazla seçenek sunmayı seçmişler. 7 inçlik ekrandan geri görüş kamerası görüntüleri haricinde araç etrafına yerleştirilen diğer kameraların görüntüleri 360 derecelik açıyla ekrana yansıtılıyor. Park ve manevralarda büyük avantaj sağlayan bu donanıma Nissan’ın farklı modellerinde de rastlamıştık.
TEST · Infiniti Q30 1.5d DCT
Ön koltuklardaki rahatlığın arka koltuklarda da sağlanıp sağlanmadığını öğrenmek için arkaya geçiyorum. Dar arka cam ve yan camlar kasvetli bir hava yaratıyor. Baş ve diz mesafesi konularındaysa uzun boylular için bile yeterli alan sunuluyor. Ancak üç yetişkinin arkada rahat oturması oldukça zor.
TEST · Infiniti Q30 1.5d DCT
Q30’un yüksek karoserine rağmen sportif beklentilere cevap veren bir süspansiyon sistemi bulunuyor. Ani ağırlık transferlerinde karoser aşırı derecede sallanmıyor. Direksiyon sürücünün isteklerini hızlı bir şekilde yerine getiriyor. Süspansiyon sertliği de dengeli bir şekilde ayarlanan Q30 sportiflik ve konfor dengesini kurmayı başarmış.
TEST · Infiniti Q30 1.5d DCT
Test aracımızda Renault temelli 1,5 litre 109 HP’lik dizel motor bulunuyor. Bu motor Mercedes’te yakıt ekonomisiyle beğenimizi kazanmıştı. Q30’da da 5,4 lt/100 km’lik ortalama test tüketimi sağlayıp, ekonomik olduğunu bir kez daha gösterdi.
TEST · Infiniti Q30 1.5d DCT
Ancak bu motorun önceliği performans değil. Yaklaşık 1,5 tonluk boş ağırlığa sahip olan Q30’un hızlanması da yeteri kadar atak değil. Araç sollama ya da ani hızlanma isteklerinde Q30 ağırkanlı kalıyor.
TEST · Infiniti Q30 1.5d DCT
Mercedes’te 7G-DCT ismiyle kullanılan ve Q30’da görev yapan otomatik şanzıman sarsıntısız ve hızlı vites geçişleriyle sürüş konforunu destekliyor. DCT isimli 7 ileri vitesli çift kavramalı şanzıman istenildiğinde direksiyon arkasındaki kulakçıklarla da manuel olarak vites geçişine izin veriyor. Küçük vites kolu yanındaki E/S/M düğmesinden S yani spor seçenek tercih edildiğinde vites geçişleri daha hızlı gerçekleşiyor.
TEST · Infiniti Q30 1.5d DCT
Genel değerlendirmede Q30’un Infiniti ailesinin en uygun fiyatlı model olması karşılığında oldukça tatminkar bir bütün olarak geldiğini söyleyebiliriz.
TEST · Infiniti Q30 1.5d DCT
Ekonomik motor, konforlu şanzıman, zengin donanım, sınıf standartlarına göre yeterli yaşam ve yükleme alanı Q30’un premium sınıftaki rakipleri arasında yer bulmasını kolaylaştıracaktır. Yazı: Koray Kodal Fotoğraflar: Ersan Sezer
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.