otohaber_logo
MULTIMEDYA
TEST · Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM-2 TCT
TEST · Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM-2 TCT
1 / 4

TEST · Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM-2 TCT

TEST · Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM-2 TCT

Makyajlanan Alfa Romeo Giulietta kozmetik olarak küçük değişiklikler geçirirken en büyük yenilik dizel motorla birlikte sunulan otomatik şanzımanla geldi. Daha önce İzmir Ülkü Yarış Pisti’nde kullandığımız Giulietta 1.6 JTDM-2 TCT, şimdi test konuğumuz oldu.

2 / 4

TEST · Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM-2 TCT

TEST · Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM-2 TCT

Pistte detaylı bir şekilde yol tutuş performansını incelediğimiz otomobilin marka imajına yakışan dinamikliğini bir kez daha hatırlamıştık. İstanbul’daki test parkurumuzda da İzmir’deki sürüş organizasyonundaki anılarımızı canlandıran bir sürüş tecrübesi yaşadık. Virajlarda ve köşe dönüşlerinde direkt yönlendirilebilen otomobilin sürücüye geri bildirimleri oldukça başarılı. Ağırlık transferlerinde de karoser salınımları kontrol altında tutuluyor. D.N.A. isimli sürüş kişiselleştirme sisteminin de güncellenmesi sürüş kalitesini arttırmış.

3 / 4

TEST · Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM-2 TCT

TEST · Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM-2 TCT

Dizel motoruyla ekonomik bir tablo çizen Giulietta’dan otomatik şanzımanla da benzer bir ekonomi bekliyorduk. Manuel şanzımanlı, 105 HP’lik dizel motorla test ettiğimiz Giuletta 5,9 lt/100 km’lik ortalama test tüketimi sağlamıştı. Test aracımızın 120 HP’ye yükseltilmiş gücü ve TCT isimli otomatik şanzımanın etkisiyle makyajlı Giulietta’nın ortalama tüketimi 6,0 lt/100 km olarak kayda geçti. Güçlenen motor, makul hızlanma verileri sunarken, 6 ileri vitesli çift kavramalı otomatik şanzımanın motorla uyumunun da etkisi sayesinde aşırı tüketimin önüne geçiliyor.

4 / 4

TEST · Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM-2 TCT

TEST · Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM-2 TCT

Şanzımanın hızlanma ve tüketimde motorun verimli olması için çalışması kadar sarsıntısız yapısıyla konfora da katkı sağlaması beğenimizi kazandı. Genel olarak değerlendirdiğimizde Giliuetta’nın dizel motor ve otomatik şanzıman ikilisinin yakıt ekonomisi beklentisinde olanları memnun edeceğini söylemeliyiz. Kompakt hatchback sınıfı için yüksek başlangıç fiyatı sunması ise en büyük dezavantajı. Yazı: Koray Kodal Fotoğraflar: Ersan Sezer

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.