SÜRÜŞ İZLENİMİ - BMW M2 Coupe
Yüksek performanslı kompakt otomobillerin yeni referansı… BMW, yeni M2’yi böylesine iddialı bir sloganın altında tanıtınca beklentiler de doğal olarak yükseliyor. Bu beklentilerin karşılığını bulup bulmadığını görmek için M2 Coupe’yle Macaristan’daki Hungaroring Yarış Pisti’ndeyiz.
SÜRÜŞ İZLENİMİ - BMW M2 Coupe
M2 Coupe, 370 HP gücündeki turbo beslemeli 3,0 lt’lik sıralı 6 silindirli motoruyla, kompakt sınıfta artık pek de karşımıza çıkmayan büyüklükte bir güç ünitesine sahip. Yüksek hacim ve sıralı 6 silindirin birlikteliği çok tok ve kendinden emin bir motor ortaya çıkartıyor. Sarsıntısız çalışma karakteriyle dikkat çeken motor, M2 Coupe’nin günlük kullanıma uyum sağlamasını kolaylaştırıyor. Turbo boşluğunun yaşanmadığı motor 1,5 tonluk kompakt coupeyi 370 HP’den daha fazla güçle alıp götürüyormuş gibi hissettiriyor. Bu hissi veren başlıca unsur motorun ürettiği her bir beygirin sadece 4 kg’yi hareket ettirmek zorunda olması.
SÜRÜŞ İZLENİMİ - BMW M2 Coupe
Otomobilin boş ağırlığının 1,5 ton civarında tutulmuş olması sadece performansı değil aynı zamanda sürüş özelliklerini de olumlu etkiliyor. M2 Coupe’nin selefi olan 1 M Coupe’de arka aks sahip olduğu gücü yola sağlıklı bir biçimde aktarabilmek için çok çaba gösterdiği için otomobile hakim olmak çok da konforlu bir biçimde gerçekleşmiyordu. Ancak M2 Coupe’nin akıllı arka diferansiyeli sayesinde böylesine güçlü, arkadan itişli bir otomobil için çok etkileyici bir güç aktarımı sağlanıyor. Otomobilin sunduğu mekanik tutunma öylesine yüksek ki, elektronik yardımcılara çoğu zaman gerek bile kalmıyor. 7 ileri vitesli çift kavramalı otomatik şanzıman da olması gerektiği kadar hızlı. Manuel olarak da vites geçişlerine izin veren şanzımanı direksiyon arkasındaki kulakçıklarla kontrol ettiğinizde de sürücünün istekleri hızla yerine geliyor.
SÜRÜŞ İZLENİMİ - BMW M2 Coupe
Direksiyon sürücüye bir uzuv gibi bağlı ve harika bir geri bildirim sunuyor. Sürücüutluluk nün aklından geçenleri gerçeğe dökmesi M2 Coupe’nin işbirlikçi yapısıyla çok kısa sürüyor ve en önemlisi otomobil sürücüsünü yormuyor. Böylesine güçlü bir otomobilde elbette tecrübeli ellere ve ayaklara ihtiyaç var. Ancak bununla birlikte M2 Coupe sürücüsünü uğraştıran bir otomobil değil.
SÜRÜŞ İZLENİMİ - BMW M2 Coupe
Belki biraz abartılı bir tanım olabilir ama M2’yi kullanmak, otomobildeki 3,0 lt’lik 6 silindirli motorun yarı porsiyonu olan 1,5 lt’lik 3 silindirli motorun görev yaptığı 218i Coupe’yi kullanmaktan çok da zor değil. Bu durum sadece virajlardaki dengeyle alakalı değil. Otomobilin iç mekanında benzer bir ergonomi var, koltuk minderleri abartılı biçimde şekillendirilmemiş ve süspansiyon sistemi de darbe emiş konusunda genel beklentileri kolaylıkla karşılıyor.
SÜRÜŞ İZLENİMİ - BMW M2 Coupe
M2 ile buluşmamızda yanında diğer M modelliri M3, M4 ve M6 da bulunuyordu. Her birinin direksiyonuna sırayla geçtiğimizde, M2’nin büyük kardeşleri kadar vahşi olmasa da, en az onlar kadar istekli ve dinamik olduğunu gördük. Türkiye’deki başlangıç fiyatı 421.984 TL olorak belirlenen BMW M2 Coupe, günlük kullanılabilir spor otomobiller konusunda yeni bir çıta koymuş gibi görünüyor. Yazı: Koray Kodal/Budapeşte-Macaristan
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.