BMW deyince akla güç, zarafet, performans ve konfor gibi unsurların birleşimi gelir. Herhangi bir BMW'nin M Serisi deyince ise akla yalnızca performans gelir. Bavyeralıların performanslı BMW'ler yaratmak için kurdukları M fabrikası, son harikası olan M3 GTS'i tanıttı. E 92 kodlu güncel M3 Coupe'nin üzerinden inşa edilen M3 GTS, ilk turlarını da performans otomobillerinin güçlerinin kanıtlandığı mabet haline gelen dünyaca ünlü Nürburgring Nordschleife'de atarak efsanevi M3 CSL'nin tur zamanını geride bırakmaya hazırlanıyor.
Güncel M3'te kullanılan 4.0 lt'lik V8'in yerini 4.4 lt'lik V8 alırken, 450 HP'lik gücüyle standart V8'e göre 30 HP daha fazla güç üretiyor. BMW'nin 7 kademeli çift kavramalı şanzımanının görev yapacağı M3 GTS'te 19 inçlik alaşım jantlara yer verilmiş. Süspansiyonları güncellenen M3 GTS'in arkasına yerleştirilen kanat sayesinde yola tutuş özellikleri standart kardeşlerinden daha baskın olacak. 1.490 kg'lık karoser ağırlığının bu seviyede kalmasında karbon-fiberden imal edilen tavanın etkisi bulunuyor. Özel tamponları ve jantlarıyla standart M3'ten ayrılan M3 GTS'de, sadece ağırlık tasarrufu için değil, özel takla barlarına yer açabilmek için arka koltukların iptal edilmesi de dikkat çekici. M3 GTS, 2010 yılının mayıs ayından itibaren Almanya'da teslim edilmeye başlayacakken, 115.000 Euro'luk Almanya başlangıç fi yatı standart modelden yaklaşık 50.000 Euro daha fazla.