İngilizlerin safkan spor otomobil üreten markalarından biri olan Aston Martin, 1913 yılında Londra'da yarış otomobili üretmek için Lionel Martin tarafından kuruldu. Otomobil ve hız tutkusu olan bu işadamı ilk Aston Martin'leri 1914 yılında üretmeye başladı. İngiliz marka 1947 yılında el değiştirerek traktör üreticisi olan David Brown'a satıldı. David Brown (DB) Serisi günümüze kadar üretilmeye devam ederken bu modellerin en popüleri DB5 olacaktı.
Aston Martin DB4'ün yerine üretilmeye başlayan DB5 Serisi; geniş ve uzun karoseri, aerodinamik tasarımı, geniş çaplı lastikleri ve güçlü motoruyla öncekilerden farklıydı. Aston Martin DB5'in tasarımı Tadek Marek tarafından yapıldı ve bu aracın tamamı markanın kendi tesislerinde üretildi. 1964 yılında üretimine başlanan Aston Martin DB5'te 4.0 lt'lik 6 silindirli motor, 4 ve 5 ileri manuel ya da 5 kademeli otomatik şanzımanla birlikte görev yapıyordu. DB5, bağımsız süspansiyonu sayesinde konforlu bir iç mekanı ve başarılı sürüş özellikleri sunan lüks bir otomobildi. DB5'in ön ve arka tekerleklerinde diskli frenler görev yapıyordu. Aston Martin'in iç mekanında sadece otomobil için özel olarak yetiştirilen hayvanların derileri kullanılıyordu.
Bu özellik, Aston Martin, Rolls Royce ve Bentley gibi markalarda kullanıyordu. Aston Martin'in koltukları ve döşemeleri özel dikiş makinesinde özenle dikiliyordu. İlk başta çok fazla seçeneğe sahip olmayan DB5'in sahipleri bu aracın performansının yetersiz olmasından şikayetçi oldular. Aston Martin yine 1964 yılında iki farklı DB5'in üretimine başladı. Daha fazla performans sunan DB5 Vantage'de 325 HP gücünde sıralı 6 silindirli motor görev yaparken üçlü weber karbüratöre sahip olan bu araç 240 km/s'ye ulaşabiliyordu. Diğer DB5 de cabrio olan Drophead idi. Böylece İngiliz marka, müşterilerine daha fazla seçenek sunuyordu. Elektrikli camların aşırı hızlı hareket etmesi dikkat çekici bir özellikti. Aston Martin, sahipleri için araçlarına alışana kadar eldivenle kullanmalarını öneriyordu. Tüm Aston Martin'lerde olduğu gibi DB5'in de içinde bulunan kül tablası, tuşlar ve havalandırma ızgaraları plastik yerine alüminyum alaşımından yapılmıştı. Yani Aston Martin'in içinde plastik parçaya rastlanmıyordu. Tüm Aston Martin'ler gibi DB5'in de tamamı el işçiliğiyle üretildi. Üretim hattından çıkan her araç üzerine en son parçayı monte eden teknik personelin adının yazılması geleneğini de sürdürüyordu.
Toplam 1020 adet üretilen Aston Martin DB5, tasarımıyla, mekanik özellikleriyle ve iç mekan kalitesiyle bugün bile aranan bir otomobil olurken James Bond ile birlikte rol aldığı filmler onun ününü daha da arttırdı. Avrupa'da düzenlenen açık artırmalarda 1.000.000 Euro'luk bedellerle satılan bu araç klasik otomobil tutkunlarının vazgeçilmezleri arasında yer alırken özel sipariş üzerine üretilen modellere Avrupa ve Amerika'daki otomobil müzelerinde rastlamak mümkün.