otohaber_logo
Haberler
Volvo 2012 Değerlendirmesi
İsveçli premium marka Volvo’ya Çin aşısı yaradı. Yıllarca Ford Grubu bünyesinde olan Volvo, Çin pazarıyla satışlarını yükseltirken, Volvo Türkiye de uzun vadeli hedeflerini şimdiden iki katına çıkartmış durumda.
Volvo 2012 Değerlendirmesi

Model yelpazesinde Alman premium rakipleri Audi, BMW ve Mercedes-Benz kadar cömert olmasa da Volvo, yeni imajının açtığı yoldan büyük bir hızla ilerliyor. XC60 ile dinamik bir kompakt SUV fikrini aşılayan Volvo ardından S60 ve V60 ile ülkemizdeki çıkışını sürdürdü ve satış rakamlarını bir önceki yıla oranla yüzde 42.3 arttırarak 5.000 barajına dayandı.

Yılı Uludağ'daki basın toplantısında değerlendiren Volvo Türkiye Genel Müdürü Torben Eckardt, pazar paylarını yüzde 1.6 arttırarak 9.7'ye yükselttiklerinin altını çizdi. Son 10 yılın en iyi satış rakamını yakaladıklarına dikkat çeken Eckardt, 2012 yılının da yeni modellerle marka açısından daha iyi geçeceğine inandıklarını söyledi. Türkiye'nin en çok tercih edilen otomobil kombinasyonlarından dizel motor ve otomatik şanzımanı, V60 ve S60 DRIVe modelleri için mayıs ayında getirecek. Yine S80'in de dizel otomatik versiyonu 6 kademeli Powershift ile Türkiye'de olacak.

Türkiye'de hibridlere teşvik olması halinde Volvo V60 Plug-in Hybrid'in de 2012'de ülkemize gelebileceğine dikkat çeken Eckardt, 2016 yılı hedeflerini 10.000 olarak belirlediklerinin altını çizdi.

Mart ayında kapılarını açacak olan Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtılacak olan ve Audi A3 ve BMW 1 Serisi gibi kompakt Hatchback'lere sıkı bir rakip olacak olan V40'ı İstanbul Auto Show ile ülkemize getireceklerini ifade eden Eckardt, "ilk yıl sınırlı sayıda V40 stoğumuz olacağı için potansiyel V40 müşterileri acele etmeli" dedi.

2012 yılında DRIVe Powershift modellerden S60, V60 ve S80'den yaklaşık 3.400 adet satacaklarını söyleyen Eckardt 2012 yılında Premium segmentte yüzde 10 daralma beklediklerini ifade etti. Markanın global planlarının önemli bir bölümünün Çin'e entegre edildiğini söyleyen Eckardt, yakın dönemde Çin'de 3 fabrika daha kurulacağını ve markanın uzun vadeli yüksek satış hedeflerinde Çin'in en büyük pazar olacağını ifade etti.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.