Kia'daki değişime kayıtsız kalmak mümkün değil. Birkaç yıl öncesine kadar en iyi ihtimalle ekonomik olduğu için tercih edilen otomobiller üreten Koreliler artık tasarımından donanımına kadar insana kendini sevdiren seçenekler sunuyorlar. Minik sınıf Picanto, kompakt SUV Sportage, küçük Rio ve orta sınıf Optimaderken sırada lüks sınıf var. Anavatanı Kore'de K5 ve K7 olmak üzere K ailesine mensup iki sedan modele sahip olan Kia, K9 ile ailenin yeni büyüğünün kim olduğunu gösteriyor. Marka tarihindeki ilk arkadan itişli sedan olan araç, markanın Tiger Nose adını verdiği ön ızgarasının en prestijli haline sahipken, motor kaputunda ve LED'li farlarla birlikte yüksek bagaj kapağının dikkat çektiği arka bölümde BMW 7 Serisi'ni hatırlatan çizgiler görmek mümkün. Hyundai Genesis platformunda üretilen K9'da 3.8 lt V6 ile 4.6 lt ve 5.0 lt V8 benzinli motorlar görev yapacak. Lüks sınıfta bugüne akla gelen hemenher türlü güvenlik ve konfor donanımının sunulacağı K9, 2012'nin ikinci yarısında önce Kore'de satışa sunulacak. Amerika ve Asya pazarında kendine farklı bir isimle yer bulması beklenen Koreli yeni lüks sedanın Avrupa pazarına ithal edilmesi ise düşünülmüyor. Bununla birlikte platform kardeşi Hyundai Genesis'in Avrupa'da satılmadan Türkiye'de satılması ilerisi için bir umut olabileceğini de gösteriyor.