Geçtiğimiz yıl otomotiv sektöründe görülen yükselişten motosikletler de payını aldı. Türkiye'de scooter'dan lüks sınıfa kadar birçok marka ve model adeta satış patlaması yaşadı. Satış rakamlarında 60.000'in üzerine çıkan motosikletler, böylece pazarını da yüzde 75 büyütmüş oldu. Bu artışta en büyük sebeplerden biri ise 250 cc ve altındaki motorlara getirilen ÖTV indirimi.
Tüm bu olumlu gelişmelere rağmen ülkemizde motosiklet kullanımı diğer Avrupa ülkelerine kıyasla oldukça düşük seyrediyor. Örneğin komşu Yunanistan'da her bin kişiden 97'sine bir motor düşerken, ülkemizdeki rakam 38 civarında seyrediyor. İtalya'da ise bu sayı 181.
Diğer yandan ülkemizde faaliyet gösteren firmalar geleceğe dair umutla bakıyor. Piaggio, Vespai Gilera, Aprilia, Moto Guzzi, ve Derbi gibi markaları bünyesinde barındıran Ferco Motor'un Marka Yöneticisi Can İsmigüzel yaptığı açıklamada 'Ülkemizde duble yolların artması ve ekonomik şartların iyileşmesiyle motor kültürünün gelişeceğini' belirtti. İsmigüzel ayrıca, 2012 yılında otomotiv sektöründe beklenen daralmanın motosiklet satışlarını arttıracağı öngörüsünde de bulundu.
Bundan başka Ferco Motor'un çatısı altındaki Vespa da, motosiklet kültürünü artırmaya yönelik bazı çalışmalar yürütüyor. Marka, geçtiğimiz yıl 400'ü aşkın kullanıcıya Vespa Academy bünyesinde güvenli sürüş eğitimi verdi. Yine 'Şirketler Vespa Academy'de Buluşuyor' projesiyle de düzenli gelire sahip ve harcama potansiyeli olan kişilere toplu olarak motosiklet deneyimi yaşatıldı. İlk olarak 2009 yılında başlatılan bu proje, İtalya'da pazarlama ödülüne de layık görüldü. Son olarak, motosiklet sektörünün önümüzdeki yıllara dair büyük beklentileri bulunuyor. Buna göre sektörün 2015 için hedefi de 100.000'li rakamlardan oluşuyor.