otohaber_logo
Haberler
Nostalji Test Yaz lastikleri
Günümüzde pek çok otomobilde, tıpkı Mercedes C Serisi olduğu gibi 205/55 R16 ebadında lastikler kullanılıyor. Farklı markalara ait 12 lastiğin ıslak ve kuru zemindeki test performansının sonuçları kullanıcıları yönlendirecek nitelikte
Nostalji Test Yaz lastikleri

Yaz lastikleri testi için çeşitli markalardan seçilen 12 lastik arasında, geçen yılki testlerden başarıyla çıkan 215/55 R16 ebadında Goodyear HydraGrip ve Bridgstone Turanza da bulunuyor. Yeni lastiklerden biri sayılabilecek Dunlop Fast Response, adıyla, direksiyon tepkilerine çok iyi cevap verdiğine gönderme yapıyor.

Dunlop, Amerikalı üretici Goodyear'ın çatısı altında yer alıyor. Tabii ki üretim konusunda ortaklık yapan tek üretici bunlar değil. Farklı markalar da ortak üretim projeleriyle güçlerini birleştiriyor. Örneğin Continental, Uniroyal Rallye 550 ve Semperit Direction Sport tarafından temsil edilirken, Michelin ise Primacy'nin yanı sıra daha ucuz bir Amerikan markası olan BFGoodrich birlikte çalışıyor. Kuru zeminde yapılan testlerde, çeşitli markalar arasında en güvenli sürüş ve en kısa durma mesafesini BFGoodrich gerçekleştiriyor. Fakat bu durum ıslak zeminde farklı bir resme dönüşüyor. Test pistindeki çok fazla suda aquaplaning (suda kızaklama) yaşanıyor. Goodyear HydraGrip ıslak zeminde en güvenli sürüşü sağlayan lastik. Onun hemen ardındansa, yine aynı şekilde oka benzeyen profil yapısıyla yönlü bir başka lastik olan Uniroyal yer alıyor. Günlük yaşamda otomobil kullanıcıları çok sık nemli veya ıslak yollarla karşılaşıyorlar. Fren yapıldıktan sonra kısa süre ve mesafede durabilmek için lastiğin asfalta daha iyi tutunması gerekiyor. Bunun için lastik çok iyi su tahliye kanallarına ve sırt desenine sahip olmalı. Islak zeminde en iyi frenleme yapan lastik Bridgestone Turanza ER 300 oldu. Fakat Dunlop da iyi bir fren değeri sundu.

Islak zeminde sürücüye güven veren ve ıslak zemin testlerinde iyi değerler kaydeden markalar arasında Continental ve Pirelli P7 de bulunuyor. Bridgstone ve Dunlop da başarılı sonuçlar veren lastiklerden. Her ne kadar ıslak zeminde gerçekleştirilen testlerde tutunma ve yön değiştirme değerlerini tam anlamıyla tespit etmek kolay olmasa da, burada BFGoodrich markasının modern silika teknolojisine sahip olmadığı belirgin bir şekilde hissediliyor. BFGoodrich'in frenleme mesafesi Bridgestone göre yüzde 20 daha uzun. Çok iyi bir kuru zemin performansına rağmen, maalesef tavsiye edilemiyor. Son dönemde güncelliğiyle iyice hassasiyet kazanan CO2 konusunda büyük bir öneme sahip yuvarlanma direncinde de ciddi farklılıklar ortaya çıkıyor. Michelin (ancak kardeş markası BFGoodrich için aynı şey geçerli değil) her zaman olduğu gibi bu konuda yıllardır liderliği kimselere bırakmıyor. Pirelli'ninse, yuvarlanma direncinde birtakım değişiklilere gitmesi gerekiyor.

Sonuç olarak genel toplamda birinci olan Bridgestone'un ardından, yetenekli ve tavsiye edilebilir pek çok başka lastikler de yer alıyor.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.