Özellikle son dönemde etkisini yitirip üzerinde fazla spekülasyon yapılmaya başlanan karoser çizgisini kırmayı hedefleyen Subaru, yeni Legacy'de bunu hissettirdi. Station Legacy'nin platformu ve karoseri üzerinde geliştirilen Outback, daha yüksek yapısı ve karoserini çepeçevre saran plastik korumalarıyla tanınıyor. Yeni Outback, 4730 mm'lik boyuyla selefinden 10 mm, aynı yüzü paylaştığı Legacy'den de 65 mm daha uzun. Otomobilin 2670 mm'lik aks mesafesindeyse selefine göre 20 mm'lik artış söz konusu. Ayrıca 1770 mm'lik genişlik değeri selefinden 25 mm daha fazla. Aracın hafif arazi koşullarına daha kolay uyum sağlayabilmesi için sedan kardeşinde 1425 mm olan yükseklik değeri 1540 mm'ye çıkarılmış. Outback'in burun yapısı Legacy ile büyük benzerlik gösterirken arka kısmı özgün tasarıma sahip. Aracın iç mekanına geçildiğinde Legacy'den farksız olduğu görülüyor. Zarif ve fonksiyonel tasarım hatları, fark edilir malzeme kalitesi ve iyi işçilik, otomobilin cazibesini arttırıyor. Orta konsolda aynı yerde bulunan düğme, BMW'deki iDrive'ı hatırlatıyor. Bu benzerliği daha da güçlendirecek olan bir başka özellik de, 3.0 litreli Subaru'daki ismin SI-Drive olması. Sadece Almanya'da yılda 1000 adet Outback satılmasının nedeni, bu düğmenin araçta var olmasından kaynaklanıyor.
Düğmelerin çokluğu alışana kadar kafa karıştırsa da, yerleşimlerin genelde ergonomik olduğunu söylemek mümkün. Ancak özellikle klima kontrollerinin daha basit ve kullanışlı olması gerekirdi. Büyüklüğü çok iyi ayarlanmış olan sportif direksiyon simidi ele çok iyi oturuyor. Otomobilin ısıtmalı ön koltukları elektrik kumandalı olarak ayarlanabiliyor.
Arka koltukların sunduğu diz mesafesiyse oldukça geniş. Outback'in 459 litrelik bagaj hacmi, arka koltukların katlanmasıyla 1649 litreye kadar gcnişletilebiliyor. Subaru sürücüsü yumuşak bir dokunuşla aracı çalıştırdığında, 6 silindirli boxer motor her iki aksa hükmediyor ve aracı 224 km/s'lik maksimum hıza ulaştırıyor. Sport moda hoş geldiniz! Araç gaz tepkilerine hemen cevap veriyorken yakıt tüketimi artacak mı diye düşünmeniz normal. Fakat sanıldığı gibi olmuyor ve test tüketim değeri 10.6 lt/100 km gibi mantık sınırları içerisinde kalıyor. Outback'in kaputunun altında tıpkı Legacy'de olduğu gibi selefinden alınarak geliştirilen 3.0 litre hacimli boxer motor görev yapıyor. Silindir sırası başına üstten çift eksantrikli ve 24 supaplı motor, aktif supap kumanda sistemi ve emme supaplarında değişken açıklık oranı kumanda sistemine sahip. Motora uygulanan bu iki sistem, daha yüksek performansın daha düşük yakıt tüketimiyle elde edilebilmesini sağlıyor. Emme ve egzoz sisteminde iyileştirme yapılan motorun gücü 209 HP'den 6600 d/d'de 245 HP'ye, maksimum torku da 282 Nm'den 4200 d/d'de 297 Nm'ye yükseltilmiş. Sadece kalkışlarda kısa süreli olarak ağır hissi veren otomobil, daha sonra büyük bir iştahla hızlanıyor. Sürücünün gaz pedalından gönderdiği emirlere 2000 d/d üzerindeyken hızlı tepki veren atmosferik boxer motor, 4000 d/d civarındaki performansıyla turbo beslemeli hissi veriyor. Motorun rölantide çok az da olsa sarsıntılı çalıştığını belirtmeliyiz. Outback'in yeni geliştirilen 5 kademeli Sportshift otomatik şanzımanı, sürücüsüne manuel kullanım imkanı da sunuyor. Ancak ani yavaşlamalarda vites düşürerek sürücüye motor kompresyonundan yararlanma imkanı tanımak gibi özelliklere sahip değil.
Manuel kullanımda da değişimler kimi zaman yavaş gerçekleşebiliyor. Otomobilin sahip olduğu ve diğer Subaru modellerinden de tanıdık olan sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi AWD, sürüş güvenliğinde başrolü oynuyor. Çok dengeli ve kararlı yol tutuş özellikleri gösteren Outback, yerden yüksek yapısına rağmen önemli tutunma zaafları sergilemiyor. Aracın yüksek yol tutuş performansı, elektronik denge kontrol sistemi ESP'nin sadece kaygan yüzeylerde kullanılmak için sunulduğunu hissettiriyor.