Otomobil teknolojisi geliştikçe, arkadan itişli aktarma yapısı, birçok markada yerini önden çekişliye bıraktı. Yani boyuna yerleştirilen motor, günümüzde birçok otomobilde enine olarak görev yapıyor. Böylece V kayışı da aracın motor kaputunun içinde saklanırcasına alt bölgelere inerken eski otomobillerdeki kadar dikkat çekmez oldu. Ayrıca bu parçanın geçmişe göre daha uzun ömürlü olması onun iyiden iyiye unutulmasına neden oldu.
V kayışı kopmadan önce sürücüsünü alışık olmadık sesler çıkartarak tehlikeyi hissettirir. V kayışının bu uyarılarının altında; yıpranan dişler, yan yüzeyin aşınmalar yatar ve sırt bölgelerde de kırılmalar meydana gelir. Böylece V kayışı zamanla özelliğini kaybeder. Esnekliğini kaybeden bu parça krank milinden aldığı hareketi alternatöre, klima motoruna, hidrolik direksiyon pompasına ve soğutma sistemi pompasına iletirken bunların kasnaklarının dönüş balansını etkiler.
Alternatör, klima motoru gibi pahalı parçaların arızalanmasına da neden olur. Araç hareket halindeyken, V kayışı koparsa; alternatör elektrik ihtiyacını karşılayamaz, çalışmayan soğutma sistemi pompası motorun hararet yapmasına neden olur. Eski araçlarda uygulanan kasnaklar arasına kadın çorabı veya sert bir ip bağlama yöntemleri günümüz araçlarında neredeyse imkansız. V kayışının kopmasının dışında, ideal sıkılıkta olmaması motor için risk taşır.
Servis, küçük bir cihaz kullanarak doğru bir kontrol yapar. V kayışının değişimini, konusunda uzman kişiler yapmalıdır. V kayışındaki
kanalların temiz tutmak için temizleyici spreyler, kullanmanızı tavsiye ederiz.