İtalyan süperspor otomobil markası Ferrari'nin kurucusu Enzo Ferrari, markanın 40'ıncı yılını kutlamak için bir otomobil geliştirmek istiyordu. Bu otomobil, tasarımıyla, teknolojisiyle ve güvenliğiyle ön plana çıkacaktı. Ferrari'nin 40'ıncı yılında F40 doğdu. 288 GTO'dan sonra çift turbo beslemenin kullanıldığı ilk Ferrari olan F40, birkaç yıl boyunca 324 km/s'lik maksimum hızıyla bütün zamanların en hızlı yol otomobili unvanını da elinde tutacaktı.
Ferrari F40, 1987 yılında düzenlenen Frankfurt Otomobil Fuarı'nda tanıtılmasının ardından üretime başladığında, markanın kurucusu Enzo Ferrari'nin "Mühendislerime dünyanın en iyi spor otomobilini üretmelerini söyledim ve şimdi onun yanında duruyorum" sözleri, bu aracın niteliğini anlatmaya yetiyordu. Ferrari'nin büyük bir özenle geliştirdiği F40, biri kapaklı olmak üzere iki adet farı, üzerlerinde hava kanalları bulunan şişkin çamurlukları ve arkasında bulunan dev spoyleri ile çok çarpıcı bir tasarıma sahipti. Pininfarina tarafından tasarlanan F40'ın karoseri karbon-fiberden üretilmişti ve çelik alaşımlı şasi üzerinde görev yapıyordu.
Bagajı neredeyse yok denebilecek kadar küçük olan F40'ın öne doğru açılan motor kapağında aracın boylamasına yerleştirilen 478 HP'lik çift turbo beslemeli V8 motor, 5 ileri manuel şanzımanla birlikte görev yapıyordu. Arkadan itişli ve iki kişilik olan bu aracın şasisi üzerindeki bağımsız süs-pansiyonlar, üçgen salıncak ve denge çubuklarıyla birlikte yol tutuş özelliklerini arttırıyordu. O zamana kadar üretilmiş en hızlı seri üretim Ferrari'nin fren diski yüzeylerinde (yanlarında) bulunan hava soğutma delikleri ve Brembo marka 4 pistonlu kaliperler F40'ı çok kısa sürede yavaşlatabiliyordu. ABS elbetteki yoktu. İnce ve sportif Recaro koltukların üzerinde yarış otomobillerindeki gibi 4 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri vardı. F40, ince ve üç kollu Momo marka bir direksiyona sahipti. F40'ın içinde gereksiz hiçbir donanım yoktu. Elektrikli camlar da buna dahildi.
İtalyan mühendisler, ABD pazarının emisyon standartlarını karşılamak için F40'a katalizatör uygulaması yaptılar. Kontak anahtarı yerine marş düğmesiyle çalışan F40'ta opsiyonel olarak sunulan kısa oranlı 5 ileri manuel şanzıman seçeneği, aracı daha dinamik kullanmak isteyenler için geliştirilmişti. Ferrari F40'ta, Formula 1 araçlarında olduğu gibi jant üzerinde tek bijon cıvatası vardı ve bunun ortasında da bir kopilya bulunuyordu. Ferrari'nin motorsporlarındaki performansını caddelere taşımak için geliştirdiği F40, üretilmeye başlandıktan yaklaşık birkaç ay sonra Enzo Ferrari hayata veda etti. Toplam 1.315 adet üretilen F40, Enzo Ferrari destekli tasarlanan son Ferrari olması, sıra dışı tasarımı, teknolojisi ve bir çok özelliğiyle bugün bile aranan bir süperspor otomobil olmayı sürdürüyor.