Otomobiliniz son zamanlarda daha fazla yakıt tüketmeye başladıysa, motorun sarsıntısı ve gürültüsü arttıysa bir de performansındaki azalmayı hissedebiliyorsanız sorun olarak akla gelen parçalardan biri de bujidir. Motorun diğer tüm parçaları yenilenmiş dahi olsa periyodik olarak değiştirilmesi gereken bujiler, ihmal edildiği zaman motorun çalışma ritmi bozulur. Yakıt tüketiminin katlanarak artmasından şüphelenen araç sahibi bujileri değiştirmek zorunda kalır. Ama bu parçanın zamanında değiştirilmesi diğer parçalarında gereksiz yere deforme olması önlenir.
Günümüz otomobillerinde, eskilere oranla bujilerin de değişme süresi uzadı. Eskiden 10.000 km'de bir değiştirilmesi gereken bu parça günümüzde 20.000 km'yi de geçebiliyor. Hatta performanslı otomobillerin motorlarında kullanılan özel bujiler 100.000 km'ye bile ulaşabiliyor. Tüm bu kullanım sürelerine karşı buji, küçük, ucuz ve değişimi kolay bir parçadır. Ancak değiştirilmediği zaman ateşleme zamanında sıkıştırılmış hava yakıt karışımının üzerine yeteri kadar akım gönderemez. Bu tetikleme, distribütörden gelen 18.000 Volt ile 22.000 Volt arasındaki gerilim bujinin tırnakları arasından sıçrayamadığı için silindirlere daha fazla hava karışımı girer.
Yakıt tüketimi artarken diğer tarafta performansta da ciddi azalmalar meydana gelir. Bujinin çalışması sırasında içinde bulunan elektrotu zamanla eriyerek bitirmesi elektrik akımının geçişini engeller. Tüm bu sebepler motorun yakıt tüketiminin artmasının ve veriminin azalmasının yanında zararlı emisyonların oranının artmasına da neden olur.
Yetkili servislerde periyodik bakımları yapılan otomobillerde bujiler düzenli olarak değişir. Ancak araç bakımlarını kendisi yapan sürücüler, aracının bujilerini kendisi değiştirebilir. Bu deşimin maliyetiyse 20 TL ya da 25 TL'yi geçmez. Ancak her motorda farklı boyut ve özelliklere sahip bujiler kullanıldığı için bu parçayı almadan önce kesinlikle otomobil üreticisinin önerdiği kodlarda seçilmeli. Farklı bir parça motorun çalışmasını olumsuz etkiler.