Bilindik şeyler insanları pek heyecanlandırmaz. En azından büyük bir bölümünü. Yani bu yazıda Volvo çok "güvenli" yazmanın ne siz ne de bizim açımızdan bir heyecanı yok. Fakat iş yeniliklere gelince heyecanımız artıyor. Mesela ne gibi diyenleriniz olacaktır. Sıkı bir otohaber takipçisiyseniz bundan birkaç ay önce daha yaz güneşi üstümüze çökmeden Volvo'nun maalie makyajını, yeni motorlarını, güvenlik merkezini sizlere Göteborg'dan aktarmıştık. Şimdi sıra geldi bu ailenin Türkiye'ye ilk bakışına şahit olmaya. Volvo'nun 60 serisi diye adlandırdığı, S60, V60 ve XC60'da görsel tazelenme, iç mekanda ufak farklılıklar, tamponlar, farlarda yenilik, şık egzozlar olayın kısa bir özeti niteliğinde. Aynı makyajdan, S80, XC70 ve V70 gibi markanın sofistike adı altında topladığı grup da etkilenmiş. Ama bahsettiğim gibi bu makyaj öyle selef Volvo modellerine sahip müşterileri üzecek detayda değil. Ufak bir elden geçirme. Özellikle S60 ile markanın dinamik yüzü müşterilere yansımış ve 2009'da yüzde 2.9'luk payını 2013'te yüzde 13.4'lere çıkartmış olan marka bu sınıfta Audi A4'ün satışlarına yaklaşmış bile. Makyajlı S60 ile birlikte segmentten yüzde 13-14 oranında pay almayı hedefleyen markanın satış hedefi de 3.000-3.300 adet olarak açıklanıyor. Markanın çok satan bir diğer modeli de kompakt SUV temsilcisi XC60 olurken, ön kısmındaki yeni farlar, panele gizlenmiş radar sistemi, yeni tampon ve ızgara değişimin izleri. XC60 2009 yılında sınıfından yüzde 9.3 pay alırken 2013 yılında BMW X3'ü geride bırakıp yüzde 20.4'lük ciddi bir pay elde ediyor. Hedef de yüzde 20'ler civarında ve toplam 550 adetlik bir satış planlanıyor. Volvo'nun yeniliklerinden en önemlisi V40'taki çift kavramalı otomatik şanzıman alternatifi. Daha önce sadece manuel ile satılan V40 DRIVe sıfatını geride bırakarak D2 olarak satılmaya devam edecekken, 74.640 TL'lik lansman özel fiyatları kompakt HB sınıfında dizel otomatik alternatifi arayanları kendine çekmeye aday. Performanstan çok düşük tüketim hedefli olan çift kavramalı şanzımanla birlikte makul hızlanma değerleri hissettiren V40 D2, 6 kademeli şanzımanla sakin kullanım ve ara hızlanma hissi yaşatıyor.
Daha önce sadece manuel şanzımanla satılan V40 D2 rakiplerine oranla makul fiyatı ve donanımına güveniyor.
Blis sistemi geliştirilerek özellikle sollamalardaki riskin azaltılmasına yardımcı oluyor.
BİSİKLETLİLERE SAYGI
Türkiye'de ne kadar işe yarar bilinmez ama İskandinav kültüründe önemli bir yere sahip olan bisikletlileri de düşünen Volvo, yeni radar sistemiyle bisikletlileri de algılıyor. Radar sistemiyle donatılmış modeller 700 metreyi kadar tarayabiliyor.
40 METREYİ TARIYOR
Özellikle park manevralarında sürücülerin yaşadığı temel sıkıntılardan birine çözüm bulan Volvo mühendisleri,aracı çapraz olarak yaklaşık 40 metre tarayan radar sistemini geliştirdiler.Yeni sistem sağdan veya soldan araç gelmesi durumunda sesli olarak sürücüyü uyarıyor.