"Pete Estes ve Vince Piggins'in 1966 yılında yarattıkları şahaser Camaro,1993 yılında bir üretim bantından başarıyla çıkıyor. Bu Amerikan otomobilinin yaşam çizgisi şimdilerde yeni jenerasyon Camaro IROC/Z ile sürüyor.İşte ulaştığımız test sonuçları:
Camaro'nun performans verileri bizi çok etkiledi.Özellikle 0-80.5 kilometre akselerasyonu 6.5 saniye olarak saptadık.0-100 kilometre akselerasyonu 9 saniye idi.400 metrelik test parkurunu ise 17 saniyede tamamladık.
Chevrolet Camaro,pürüzsüz bir performans otomobili.5 litrelik dev motoru 4000 devir/dakikada 197.7 beygirlik bir güç veriyor.Komprasyonu ise 9.3:1.
Bu muhteşem otomobil adeta bir uzay mekiği performansı sergileyerek,190 kilometrelik bir son hıza ulaşmamızı sağladı.Otomatik bir şanzımana sahip olan test Camaro'muzun vitesleri 1,2,3 ve D olarak belirlenmiş.Ek olarak da ikinci bir D dikkati çekiyor.Bir çeşit 5.vites olan 'Overdrive'a daha çok 1960'lı ve 1970'li yıllarda İngiliz otomobillerinde rastlarken,Amerika Birleşik Devletleri'nin güç simgelerinden biri haline gelen Camaro'da da rastlamak beni çok şaşırttı.Ama aynı zamanda memnun da etti.Camaro'nun süper şanzımanı motorun gücünü lastiklere iletirken çok sessiz olarak işini görüyor.Gücü hissederken kilitli diferansiyelin bu harmoniye olan pozitif katkısını hissetmemek de mümkün değil.
Camaro,yeni süspansiyonu ve geniş tabanlı lastikleri ve düşük ağırlık merkeziyle etkileyici bir yol tutuşa sahip. Kilitli diferansiyeli de her yol şartında güvenle yol almasını sağlıyor.Eski model Camaroların yol tutuşunu çok iyi bildiğimden süratli 'S' virajlara gayet dikkatli olarak girdim,fakat Camaro'ya alıştıkça,adeta süzülürcesine peşpeşe sıralanmış olan 'S' virajları aldık.Geliştirilmiş süspansiyon sisteminin bu performansa olan katkısı küçümsenemeyecek kadar fazla.Islak zeminde güçlü motorun avantajı,dezavantaja rahatlıkla dönüşebilir.Ama bu sırada kilitli diferansiyel devreye girerek,Camaro'nun savrulan arka kısmını düzeltiyor.Virajlarda Camaro'nun dikkatlice kontrol edilmiş şase bağlantıları,otomobil viraja girdiği andan itibaren yol sathındaki bozukluklara aldırmadan yol almasını sağlamakta.Süper aero-dinamik yapısından dolayı, en güçlü rüzgarlar bile yol tutuşu etkilememekte.Yüksek profilli lastikler Türkiye yolları için ideal.Camaro'da alçak profilli lastikler kullanılırsa sonucun daha da iyi olacağından eminim.Fakat altını vurma olasılığı da kaçınılmaz.Direksiyon turunun hızlı bir orana sahip olması da yol tutuşu pozitif yönde etkiliyor.
Camaro'nun kullanımı oldukça rahat,aşağı ve yukarı ayarlı direksiyonu,iri ve geniş koltukları ve otomatik vitesiyle çok rahat bir kullanım sergilemekte.Koltuk,vites ve pedallar üçgeni arasındaki mesafe,her boydaki insan için gayet rahat bir şekilde ayarlanabilecek bir şekilde dizayn edilmiş. Ergonomik olarak tasarlanmış olan ön konsolda dikkati çeken şey,sadelik.Camaro'nun el freni ortadaki konsolun sağ yanına yerleştirilmiş (yolcu koltuğunun hemen yanı).Bu bana önceleri garip gelmesine rağmen ,daha sonra alıştım.Ama,yanda oturan yolcunun el frenini çekmesinin daha kolay olduğu hissini henüz kafamdan atabilmiş değilim.
Torpido yeri oldukça değişik.Orta konsolda,kolun dayandığı kısmın altına yerleştirilen torpido bölümüne uzanmak çok kolay.Otomobilin ön tablosundaki göstergeler motorun tüm performansını cömertçe sergiliyor.
Camaro'yu kullanırken dikkatimi çeken noktalardan biri,Avrupalı rakiplerine karşın daha büyük bir yapıya sahip olmasına rağmen,otomobilin ön tarafındaki her noktayı rahatça görmenin mümkün olması.Geniş yan camlar panaromik bir görüş sağlıyor.Camaro'yu şehir içinde kullanmak,şehir dışında kullanmak kadar rahat.Bu dev spor otomobil,direksiyonun yüksek turu sayesinde adeta olduğu yerde manevra yapabiliyor.Otomatik vites sahip olduğu için dar alanda yapılan manevralarda vites kolu ile savaşmanız gerekmiyor.Uzun yolda ise dikkat etmezseniz otomobil kullandığınızı dahi unutabilirsiniz.Özellikle Camaro'yu 'Overdrive'konumuna getirdiğinizde motorun sesi azalıp,devir düşüyor.Bundan sonra kendinizi adeta bir hava yastığının üzerindeymiş gibi hissediyorsunuz.
Yükseğe monte edilmiş amortisör kolları ve geliştirilmiş süspansiyonu rahat ve güvenli bir kullanım sağlamakta.Ergonomik olarak şekillendirilen aynalar vasıtasıyla otomobilin arkasını rahatça görüyorsunuz.Aynaların adet bir su damlası şekline sahip olması,rüzgarın bunlar üzerinde meydana getirdiği sesi minimum düzeyde tutuyor.
Camaro'nun fren testi,kendisine yakışır bir şekilde sonuçlandı.100 kilometreyle seyrederken yapılan ani frenler sonucu durma mesafemiz 41 metreydi.Düz bir doğrultuda,sağa ya da sola kaymadan,rahat ve güvenli olarak durabildik.Fren pedalının hassaslığı hayran kalınmayacak gibi değil.Defalarca yaptığımız test gösterdi ki,Camaro'nun frenleri çok güvenli.1960'lı ve 1970'li yıllarda Amerikan otomobillerinin en zayıf noktaları frenleriydi.1990'lı yıllarda ise ,bu otomobiller için geliştirilen fren sistemleri,adeta dev bir yolcu uçağını durdurabilecek güçteler.Fren sisteminde önler ve arkalar,dev disklere sahip.
Amerikan otomobillerinin en büyük özelliklerinden biri,konforlarının hiçbir Avrupalı otomobile benzememesidir.Ürettikleri otomobil gerek spor,gerekse de sedan olsun,asıl gözettikleri rahatlıktır.Tabii ki,Camaro da son derece rahat bir otomobil.Kalın ve geniş koltuklara gömülüp uzay aracının ön tablosunu hatırlatan göstergelere bakarak,otomatik vitesi de 'D' konumuna getirip,birkaç yüz beygirlik dev motorun gücünü keyifle izleyebilirsiniz.
Otomobil ayrıca inanılmaz ısıtma ve soğutma gücünesahip olan bir klimaya sahip.
Eksiklik olarak ,kalın ve geniş koltukların baş dayanacak kısımları,oturma şekline tam uymadığını farkettik.Koltuğun bu kısımları biraz daha beslenerek,baş dayama kısmı rahat bir hale getirilebilir,kanısındayız.
Kapı kenarlarındaki kontrol düğmeleri ve çerçeveleri,uçakların göstergelerinin izlenimine sahipler.Arka koltukta oturma pozisyonu ise,eski Camarolara nazaran çok değişmiş ve çok daha rahat.
Arka bagaj her zamanki gibi yine çok dar.Bu, yolculuğa çıkarken yanınıza alacaklarınızın kısıtlı olduğu anlamına geliyor.
MacPherson süspansiyon sistemi,alt ve üst süspansiyon kolları o kadar uyumlu olarak üretilmişler ki,otomobil bozuk satıhlarda dahi bizleri rahatsız etmiyor.
Camaroda plastik karoser parçalarının kullanılması 1987 yılından itibaren azaltılmış.Bu parçaların yerine komposit gövde panelleri kullanılmış.Arka gövde panellerinde metalin kullanılması ise arka bölümde gerekli olan sertliği elde edebilmek için gerekli.Test Camaro'muzun üzeri T-top denilen bir yapıya sahip.Buna Targa top adı verilebiliyor."