Özellikle helezon yayların titreşim frekansları iyileştirilerek sönümleme özellikleri arttırılıyor. Arka aks üzerinde bulunan bağımsız süspansiyon sistemi lastik gürültüsünün azalmasına da yardımcı olarak aracın konfor özelliklerini ek olarak destekliyor. Revize edilen amortisörlerin iç yapılarında yani servo hidrolik supapların daha seri olması sayesinde pistonun çalışma hızı arttırılarak daha fazla basınç oluşuyor. Bu sayede de parçanın çalışma tepkileri hızlanıyor. Bu değişimler sayesinde sensörlerde geliştirilirken sonuçta ABC sistemi de eskiye göre daha aktif bir şekilde çalışıyor. Tüm bunların sonucunda aracın sürüş konforu gelişiyor.
Yazı: Baturhan Boyacılar
S Serisi'nin tasarımından ziyade altındaki teknoloji etkileyici.Konforun üst düzey olması bekleniyor.
Yol yüzeyi taranıyor ve zeminde oluşan dalgalar tespit edildikten sonra ABC,aracın süspansiyonlarının sertliğini ve yüksekliğini ayarlıyor.
Magic Body Control,Mercedes-Benz'in 2007 Frankfurt Otomobil Fuarı'nda konsept olarak tanıttığı F700'de görev yapıyordu.
ABC sistemi bağımsız olarak her tekerlek için süspansiyonun içerisinde bulunan hidrolik akışını kontrol ediyor.Yol üzerinde oluşan bozukluklarda gereken basınç miktarını ayarlayarak süspansiyonların çalışmasını sağlıyor.Bu sayede aracın sürüş sırasındaki karşılaşacağı tümseklerde oluşacak titreşimler azalıyor.
İNANMASI ZOR
Mercedes-Benz S Serisi'nin Frankfurt'ta tanıtılacak olan S500 Plug-In Hybrid seçeneği, 3.0 lt/100 km'lik yakıt tüketimi ve 69 gr/km'lik emisyon değeriyle yeni bir rekora imza atacak.
Mercedes-Benz S Serisi'nin yeni neslini büyük bir merakla bekliyorduk. Çünkü önceki neslin teknolojileri, güvenlik ve tasarım özelliklerinin başarıları oldukça iyiydi ve acaba bir sonraki model ise nasıl olacaktı? Kuşkusuz daha iyi olacaktı ama Almanların S-Serisi'nde S 500 Plug-In Hybrid ile 3.0 lt/100 km'lik yakıt tüketim değeri sunacağını tahmin bile edemezdik. Otomobil tarihine geçecek kadar iddialı olan bu tüketim değerinin altında yatan hibrid teknolojisi yani içten yanmalı motorla elektrik motorunun birlikte çalışması aynı zamanda 69 gr/km'lik emisyon değeri olarak karşımıza çıkıyor. Birkaç hafta sonda Frankfurt Otomobil Fuarı'nda tanıtılacak olan S 500 Plug-In Hybrid yeni yüksek voltajlı lityum-iyon piller görev yapıyor. Ayrıca aracın arka tamponun sağ tarafında bulunan elektrik soketi de ek şarj olma fırsatı sunuyor. S 500 Plug-In Hybrid'te görev yapan elektrik motoru 80 kW güç üretirken bu araç sadece elektrik enerjisiyle 30 km/s'ye kadar hızlanabiliyor. S 500 Plug-In Hybrid'te görev yapan içten yanmalı benzinli motor ise 328 HP güç ve 480 Nm tork üretiyor. Maksimum hızı 250 km/s'de sınırlandırılan bu modelde 4 farklı sürüş modu yer alıyor. Hibrid yani benzinli motor ve elektrik motoru birlikte çalışıyor. E-Mode ise sadece elektrik motorunu çalıştırıyor. E-Save dolu olan bataryalar, aracın elektrikle hareketi için hazırda bekletiliyor. Charhe konumunda ise piller sürüş sırasında özellikle fren yaparken veya yokuş aşağı inerken yani yüksüz olarak hareket ederken şarj ediliyor. Bu sistemde özellikle yüksek voltajlı lityum iyon akülerin katkısı bulunurken aracın yavaşlaması sırasında oluşan enerjiyi depolayan ve yöneten sensörlerle diğer parçalarında payı var.