Yılın En İyi Yeni Motoru
Volkswagen 1.4 LT TSI ACT
Küçük hacimli motorların öncülerinden Volkswagen, TSI motoruyla daha önce Engine Of The Year ödülünün sahibi olmuştu. Geçen yıl Ford'un EcoBoost motoruyla birincilik ödülünü almasından sonra, Volkswagen de TSI motorunda bir takım yeniliklere gitti. Normalde 4 silindirli olan TSI motoru, yoğun trafikte ve dur kalklarda 2 silindirini iptal ederek hem CO2 salınımını düşürüyor, hem de yakıt tasarrufu sağlıyor. Volkswagen'in ACT adını verdiği bu sistem yılın en yeni motoru ödülünü 234 puanla alırken, Ferrari 6.3 lt V12 motoruyla 220 puan aldı ve ikinci oldu.
En Çevreci Motor
Fiat 875CC 2 Silindirli TwinAir
Fiat'ın Panda ve 500L modellerinde kullandığı 875cc 2 silindirli bu çevreci motoru, 86g/km'lik karbondioksit salınımıyla yılın en çevreci motoru ödülünü kazanmayı hak etti. otohaber Dergisi Yazı İşleri Müdürü ve Engine Of The Year Türkiye Jürilerinden Volkan Demirkuşak'ın da İtalya'nın Milano kentinde kullandığı bu motorun en çevreci motor seçilmesi bizleri de şaşırtmadı. 2 silindirli bu küçük çevrecinin ürettiği güç ise 78 HP .
En Performanslı Motor
Ferrari 6.3 lt V12
Tıpkı geçtiğimiz yıl olduğu gibi En Performanslı Motor Ödülü Ferrari'ye gidiyor. 458 Italia'nın 570 HP V8'iyle kazanılan bu başarı markaya ikinci kez zirveyi getirmişti.
Sportif motorlarda öncü olmayı sürdüren Ferrari, bu sefer 6.3 litrelik bir V12 ile en performanslı motor ödülünü almayı başardı. Tam 729 HP güç üreten bu motor tam bir asfalt canavarı… Ferrari'nin F12 Berlinetta'da kullandığı bu motor 0-100 km/s hızlanmasını 3.1 sn tamamlıyor.