Zaman en güzelleri de yakalar. Opel Insignia, yollara çıktığı 2008 yılında pek çokları için orta sınıfın en güzel otomobili olarak kabul edilmiş ve bu algı da kısa bir süre öncesine kadar devam etmişti. Ancak akıp giden zaman, güzel Insignia'nın da yavaş yavaş yüzünde kırışıklıklar çıkmasına neden oldu. Ve şimdi sırada kırışıklıklardan kurtulup, yeniden güzel ve ışıltılı olma zamanı. Opel, amiral gemisi Insignia'yı makyajla gençleştirirken, yeni yüz yapısında Astra'yı hatırlatan farlar, büyüyen ön ızgara ve sportif ön tampon dikkat çekerken, arka bölümde de kayda değer yenilikler yapılmış. Stopların bagaj kapağına taşırılması ve krom çıtanın ön plana çıkarılmasıyla hem yepyeni bir otomobil algısı yaratılmış hem de genişlik hissi arttırılmış. Arka bölümde sedan ve hatchback karoser tipleri için yapılan değişikliğin bir benzeri station versiyon Insignia Sports Tourer'da da karşımıza çıkarken, yeni renk seçenekleri de makyajın getirdiği yenilikler arasında yer alıyor. Karoserdeki kozmetik değişikliklere kokpitte de devam edilirken, yenilenen ön konsolda daha önce eleştirilen küçük ve birbirine çok yakın butonların yerini yeni bir yapı almış. Yapılan değişiklikler sayesinde kokpit daha modern görünmesinin yanında eskiye göre daha kolay bir kullanım sunma iddiası da taşıyor. Orta konsolda vites kolunun arkasına eklenen dokunmatik panel sayesinde sürücünün bilgi-eğlence sistemine daha kolay erişim imkanı bulması amaçlanırken, yenilenen gösterge tablosu da artık çok daha modern görünüyor. Tasarımdaki değişikliklerin yanında Insignia'nın yürüyen aksamında da bir takım değişikliklere gidilmiş. Direksiyon ve süspansiyon sistemindeki iyileştirmelerle aracın sürüş karakterinin daha konforlu ancak aynı zamanda da daha net olması hedeflenirken, kör nokta uyarısı, çarpışma uyarısı ve adaptif hız sabitleyici makyajın getirdiği güvenlik yenilikleri arasında yer alıyor. Motor cephesinden bakıldığında Opel'in yeni nesil benzinli turbo motorlarından 1.6 lt 170 HP ve 2.0 lt 250 HP'lik ünitelerin seçenekler arasına eklendiği görülürken, 120 HP ve 140 HP güçlerindeki 2.0 lt'lik dizeller de yeni. Yeni dizellerin en önemli özelliği 99 g/km'lik emisyon ve 3.7 lt/100 km'lik ortalama tüketim değerleri. Bu değerler sayesinde Opel Insignia, sınıfının en çevreci ve ekonomik otomobili unvanını hak ediyor. Eylül ayındaki Frankfurt Otomobil Fuarı'nda dünya tanıtımı gerçekleşecek olan makyajlı Insignia'nın Türkiye buluşmasıysa ekimde.
Makyajlı Insignia Sports Tourer'da arka tasarım, Zafira Tourer'a benzetilmiş.
Şu anki yenilikler arasında, 1.6 lt 170 HP'lik benzinli için otomatik şanzıman varken 1.6 lt dizel beklemede.
Göstergelerde ve orta konsolda, 4 ya da 8 inçlik dijital ekran tercihleri sunulacak. Start-Stop butonu da yeni.