Türkiye'de satışa sunulan altıncı nesil Opel Astra'da Editon, Elegance, GS Line ve GS isimli dört farklı donanım seçeneği var. Bu araçta sunulan 1,2 litre benzinli ve 1,5 litrelik dizel motor seçeneğinde 6 ileri manuele alternatif olarak AT8 isimli, 8 ileri vitesli otomatik şanzıman seçeneği yer alıyor. Bu aracın fiyatı 668.900 TL'den başlıyor.
Yalın tasarım felsefesi
Yeni Astra'nın tasarımı Opel'in 2020'li yıllar boyunca uygulayacağı güncel tasarım diliyle buluşuyor. Markanın ilk kez Mokka'da kullandığı yeni tasarım yüzü ve temel dış tasarım ögesi olan Opel Vizör, aracın ön cephesi boyunca uzanıyor yeni modelin daha geniş görünmesini sağlıyor. Ultra ince IntelliLux LED Pixel farlar ve IntelliVision 360 derece çevre görüş kamerası gibi teknolojiler Vizör'e entegre ediliyor. Yeni nesil Astra, yandan bakıldığında da iddialı bir görünüm sergiliyor. Arkadan bakıldığında ise Opel Compass yaklaşımı; merkezi olarak tam ortada konumlanan şimşek logosu, dikey olarak hizalanan üçüncü fren lambası ve arka stop lambalarıyla vurgulanıyor. Tüm dış aydınlatmalarda olduğu gibi stop lambalarında da enerji tasarruflu LED teknolojisi kullanıyor. Bagaj kapağında bulunan şimşek logosu, bagaj açma mandalı görevi de görüyor.
Yeni nesil Pure Panel dijital kokpit
İlk kez Mokka'da kullanılan yeni nesil Pure Panel kokpit, yeni Astra'da da görev yapıyor. Bu aracın baz donanımdan itibaren standart olan bu geniş dijital kokpit, donanım seviyelerine bağlı olarak tamamen cam şeklinde tercih edilebiliyor. İki adet 10 inç HD ekranı, sesle kontrol, kablosuz şarj özelliği gibi yenilikler de bu araçta yer alıyor.
Turbo benzin ve dizel motor seçenekleri var.
Benzinli motor seçeneğinde görev yapan 1,2 litrelik turbo beslemeli motor 130 HP güç ve 230 Nm tork üretiyor. Bu araçta 6 ileri manuel ya da 8 ileri otomatik şanzıman seçeneği var. 6 ileri manuel şanzımanlı Astra'da 5,4-5,7 lt/100 km ortalama yakıt tüketimi sunuluyor.
Otomatik şanzımanlı Astra'da 5,6-5,8 lt/100 km ortalama tüketim değeri var. Bu aracın manuel ve otomatik şanzıman seçeneğinin 0-100 km/s hızlanması 9,7 saniye ve hızı ise 210 km/s olarak belirtiliyor. Dizel motorlu Astra'da görev yapan 1,5 litrelik motor130 HP güç ve 300 Nm tork üretiyor. 8 ileri otomatik şanzımana sahip bu araç 0-100 km/s hızlanmasını 10,6 saniyede tamamlarken 209 km/s'ye ulaşıyor. Bu aracın ortalama yakıt tüketimi 4,5-4,6 lt/100 km.
Dinamik ve dengeli yol tutuş
Üçüncü nesil EMP2 platformu üzerinden geliştirilen bu aracın burulma rijitliğinin, önceki nesle göre yüzde 14 daha arttığı belirtiliyor. Yeni Astra düz yolda olduğu gibi virajlarda da yol tutuş özellikleriyle ve fren sistemiyle, önceki nesline göre çok daha iddialı olarak yollara çıkıyor.
Boyutları büyüdü
Yenilenen Astra 4.374 mm uzunluğa ve 1.860 mm genişliğe sahip. Bu aracın dingil mesafesi ise önceki nesline göre 13 mm artarak 2.675 mm oldu. Yeni Astra 422 litre bagaj hacmi bulunuyor.
Baz donanımdan itibaren yüksek güvenlik standart
Yeni nesil Astra, ülkemizde Editon, Elegance, GS Line ve GS isimli dört farklı donanım seçeneğiyle satılıyor. Bu araçta viraj ve düz hat denge kontrolü, sürücü, yolcu, yan ve perde hava yastıkları, çekiş kontrol sistemi, ikincil çarpışma freni ve hız sabitleyici, şerit koruma özellikli aktif şerit takip sistemi, araç ve bisikletli tespit edebilen kamera bazlı aktif acil frenleme sistemi, trafik işareti tespit sistemi, hız adaptasyon sistemi ve sürücü yorgunluk tespit sistemi baz donanımdan itibaren standart olarak yer alıyor. Gece dahi araç, bisikletli ve yaya algılama özellikli kamera ve radar bazlı aktif acil frenleme sistemi, gelişmiş trafik işareti tanıma sistemi, dur-kalk özellikli adaptif hız sabitleyici Elegance ve GS Line donanımıyla standart olarak sunulurken; bunların yanında en üst donanım olan GS paketinde; şerit ortalama özellikli aktif şerit takip sistemi, gelişmiş kör nokta uyarı sistemi ve arka çapraz trafik uyarısı ekleniyor. Tüm donanımlarda anahtarsız çalıştırma sistemine standart olarak bulunan yeni Astra, şehir içi manevralar ve park durumlarında da sürücüsüne hem güvenliği hem de konforu standart sunuyor. Ön ve arka park sensörleri baz donanımdan itibaren standart olarak yer alırken, 180 derece geri görüş kamerası Elegance donanımında; IntelliVision 360 derece çevre görüş kamerası ise GS Line ve GS donanımında standart olarak sunuluyor.
Gelişmiş sürüş destek sistemleri
Yeni Astra'da , aynı zamanda en güncel otonom sürüş destek sistemlerini de içeriyor. Tüm bu gelişmiş teknoloji, ön camdaki çok işlevli kameraya ek olarak biri önde, biri arkada ve birer adet yanlarda olmak üzere dört gövde kamerası; biri önde ve her bir köşede olmak üzere beş adet radar sensörü ve ayrıca ön ve arka olmak üzere ultrasonik sensörleri kullanıyor. IntelliDrive; arka çapraz trafik uyarısı, gelişmiş kör nokta uyarı sistemi ve şerit ortalama özellikli aktif şerit takip sistemi gibi işlevleri kapsıyor. Yeni Astra ayrıca, ayarlanan hızı aşmadan öndeki aracı takip etmek için hızı artıran veya azaltan, gerekirse durana kadar fren yapabilen adaptif hız sabitleyiciyi de içeriyor. Ayrıca premium IntelliLux LED Pixel Farları ve ısıtmalı AGR onaylı ergonomik koltuklar da yeni Astra'nın iddialı olduğu özellikleri arasında yer alıyor.
Astra 1.2 130 HP Benzin Edition MT6 (Manuel) | 668.900 TL |
Astra 1.2 130 HP Benzin Edition AT8 (Otomatik) | 774.900 TL |
Astra 1.2 130 HP Benzin Elegance AT8 (Otomatik) | 844.900 TL |
Astra 1.2 130 HP Benzin GS Line AT8 (Otomatik) | 894.900 TL |
Astra 1.2 130 HP Benzin GS AT8 (Otomatik) | 924.900 TL |
Astra 1.5 130 HP Dizel AT8 Edition AT8 (Otomatik) | 824.900 TL |
ALPAGUT GİRGİN
Opel Türkiye Genel Müdürü
"İlk olarak Mokka'da vücut bulan Opel'in yeni tasarım dili, bu kez Astra yorumuyla karşımıza çıkıyor. Hem dış hem de iç tasarımda kullanılan cesur ve yalın tasarım dili, ülkemiz tüketicilerinin de oldukça beğenisini kazandı. Yüksek sürüş keyfi, zengin donanımı ve verimli motor seçenekleriyle de yeni Astra'nın, Türkiye'de sınıfının en çok tercih edilen modellerinin başında geleceğine eminim. Yeni nesil Astra'nın Opel Türkiye'nin yükselen satış grafiğine ciddi bir ivme kazandıracağını düşünüyorum. Türkiye olarak Opel'in Avrupa'da üçüncü büyük pazarıyız ve altıncı nesil Astra ile bu unvanımızı daha da güçlendirmeyi hedefliyoruz".