Öncelikle ADAC'ye Türkiye'de merhaba diyelim. Bize kısaca ADAC'yi anlatabilir misiniz?
ADAC yüz yıldan daha uzun bir maziye sahip olan bir Alman otomobil kulübü. 17 milyona yakın üyesi olan ADAC, Dünya'nın ikinci, Avrupa'nın ise en büyük otomobil kulübü konumunda. Ticari faaliyetlerini sadece Almanya'da sürdüren ADAC'nin yurt dışına seyahat eden üyelerine hizmet vermek için ise 43 ülkede operasyon merkezleri bulunuyor.
Peki Türkiye bu operasyon merkezlerinin sonuncusu mu?
Hayır. Aslında Türkiye 1994 yılından bu yana ADAC'nin yurt dışı operasyon merkezleri arasında yer alıyor. Türkiye'yi farklı kılan şu; ADAC yaklaşık 2 yıl kadar önce Almanya dışında da ticari faaliyetlerde bulunma kararı aldı. Ve uzun bir fizibilite çalışması sonrası pilot ülke olarak da Türkiye'yi seçti. Başka bir deyişle, Türkiye ADAC'nin kendi giriş yaptığı ilk ve Almanya dışı ülke.
ADAC Türkiye'nin başlangıç öyküsüne gelirsek, kısaca anlatabilir misiniz?
ADAC A.Ş. olarak 80 kişiyle yola çıktı. Şu anda kadrolu personelimiz 140 civarındayken, 2010 sonu itibarı ile hedefimiz 200 kişiye ulaşmak.
Türkiye gibi büyük bir ülkede 200 kişi kulağa sizce de biraz az gelmiyor mu?
Elbette! Zaten size verdiğim bu sayı şirket merkezindeki kadrolu çalışanlarımız. Türkiye genelindeki tüm taşeron firmalarımızı da hesaba katarsanız, sadece taşeron olarak 5000 civarında personelimiz mevcut. ADAC'nin Türkiye mazisi aslında çok uzun.
Bu süreçteki hizmetleriniz ne oldu?
Aslında 2010'un Ocak ayına kadar daha çok otomotiv ve sigorta şirketleriyle yurt dışından gelenlere hizmet veriyorduk. Ancak bu yılın başından bu yana artık ADAC Card hizmetini de devreye soktuk.
Peki ADAC Card nedir?
ADAC Card, Almanya'daki üyelik sisteminin bir benzeri olmakla beraber, üyelik sisteminin içeriği ve kapsamı Türkiye'deki tüketicilerin ihtiyaçlarına göre yeniden şekillendi. Yıllık abonelik esasına dayalı olan sistemde, tüketiciler yıllık 95 TL+ KDV karşılığında hizmetlerimizden yararlanabiliyorlar.
Abonelik karşılığında tüketicilere hangi hizmetleri sunuyorsunuz?
Araç yardım hizmetleri, medikal hizmetler, yurtdışı seyahat hizmetleri, konut yardım hizmetleri ile bilgi ve organizasyon servisi olmak üzere 5 ana kategoriden bahsedebiliriz. Araç sahiplerini en çok ilgilendiren bölüm olan araç yardım hizmetlerinde; yol kenarı yardım hizmeti, aracın çekilmesi ve kurtarılması, araç çilingir hizmeti, lastik hizmetleri, kiralık araç temini, konaklama, yedek parça temini gibi en temel ve hayati hizmetleri sunuyoruz.
Peki bugün itibarı ile, ADAC Türkiye yüzde 100 performansa ulaştı mı?
Aslında hayır. 2010'un ikinci yarısında Türkiye'de hiç olmayan bir sistemi, yol yardım araçlarını getiriyor olacağız. Almanya'da "Sarı Melekler" olarak bilinen bu araçlar, markalardan bağımsız, yolda kalan her aracı onarabilecek teknik potansiyele sahipler. Küçük bir tamirhane gibi olan bu araçlar, istatistiklere göre yüzde 83'lük başarı oranına sahipler. Daha açık söylemek gerekirse, "Sarı Melekler"in müdahale ettiği yolda kalmış 100 araçtan 83'ü, yapılan müdahale sonrası yollarına devam edebiliyor.
Sarı Melekler Türkiye'ye geldikten sonra, yurt genelinde homojen olarak mı dağılacaklar?
Türkiye'deki arıza ve yolda kalma istatistiklerine baktığımızda, toplam arızaların yüzde 65'inin belli bölgelerde oluştuğunu gördük. Ve uygulamada pilot bölge olarak bu alanları seçeceğiz. Kısa bir süre sonra da Türkiye genelinde araç yoğunluğuna uygun dengeli bir dağılımı hayata geçireceğiz.
ADAC Card hizmetinden faydalanabilmek için herhangi bir kısıtlama veya belli şartlar var mı?
Hayır. Araçlarla ilgili herhangi bir sınıf veya yaş limitimiz yok. Aynı şekilde ödenen yıllık ücret de değişmiyor. Yani siz 2005 model güçlü bir spor otomobil sahibi de olsanız, 1954 model yıllanmış bir araç sahibi de olsanız yıllık 95 TL+KDV ödüyoruz.
Yazı: Eray Özgür
Haberler
Yasemin Deniz Saral-ADAC Genel Müdürü
Dünya’nın en köklü otomobil kulüpleri arasında yer alan Alman ADAC’nin anavatanı dışında kendi giriş yaptığı ilk ülke olan Türkiye’yi ve ADAC’yi Genel Müdür Yasemin Deniz Saral ile konuştuk.
- 4 Haziran 2010
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.
e-Bülten aboneliğimize kayıt olmak için e-posta adresinizi giriniz.