Volkswagen ID. 2all
Volkswagen, sadece tamamen elektrikli otomobillerden oluşan ID. modellerinin startını ID.3 ile verdikten sonra karşımıza ID.4, ID.5 ve ID.5'i çıkartmıştı. Aileye bu yılın sonunda Passat boyutlarında yeni bir sedan olan ID.7 de katılacak. Bununla birlikte Volkswagen ID. ailesinin daha geniş bir kitleye hitap etmesini sağlayacak olan daha ulaşılabilir ID.2 modelini de 2025'te karşımıza çıkartmaya hazır. ID.2'nin nasıl bir otomobil olacağıysa ID. 2all konseptiyle sergileniyor.
Volkswagen’in yeni tasarım dilini taşıyan ID.2, mevcut ID. modellerinden farklı olarak arkadan itiş temelli bir altyapı yerine önden çekişli yeni bir elektrikli otomobil platformunu kullanıyor. 450 km'ye kadar menzile sahip olan model, Yarı Otonom Sürüş Asistanı “Travel Assist”, IQ.LIGHT veya Elektrikli Araç Rota Planlayıcı gibi yenilikçi teknolojik özelliklerle donatılmış olacak. Yeni MEB Entry platformuna dayalı olarak üretilecek ID. 2all, Volkswagen'in 2026 yılına kadar pazara sunmayı planladığı on yeni elektrikli araç modelinden biri olacak.
Volkswagen Binek Araç CEO'su Thomas Schäfer, “ID. 2all, markayı nereye götürmek istediğimizi gösteren bir model. Müşterilerimize yakın olmak ve harika bir tasarımı, en iyi teknolojiyle birlikte sunmak istiyoruz. Elektrikli mobiliteyi kitlelere ulaştırmak için dönüşümü hızla uyguluyoruz.” dedi. Volkswagen, ID. 2all’ın seri üretim versiyonunun başlangıç fiyatının, Avrupa pazarı için 25 bin Euro'nun altında olmasını ve modeli 2025 yılında müşterilere sunmayı hedefliyor.
ID. 2all’un Volkswagen Grubu’nun modüler elektrikli platformunun (MEB) en son versiyonu üzerine geliştirildiğini belirten Teknik Geliştirmeden Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Kai Grünitz: “ID. 2all, ilk önden çekişli MEB aracı olacak. Yeni MEB Entry platformunun sağladığı esneklikle teknoloji ve günlük kullanılabilirlik açısından yeni standartlar belirleyeceğiz.” dedi.
Geliştirilmiş MEB Entry platformunun yanı sıra; ID. 2all, yeni pil ve şarj teknolojisiyle verimli bir sürüş sağlıyor. 166 kW/226 PS güce sahip güçlü bir elektrik motoruna sahip model, 450 kilometreye (WLTP) kadar menzile ulaşabilecek. ID. 2all’da tasarıma daha fazla odaklandığını belirten Volkswagen Binek Araç Tasarım Departmanı Başkanı Andreas Mindt de “ID. 2all, Volkswagen'in istikrar, beğeni ve heyecan gibi üç temele dayanan yeni tasarım dilinin ilk gösterimini gerçekleştiriyor." diye konuştu.
Daha önce ilk Volkswagen Golf'te kullanılan ve bugüne kadar modelin imzası konumunda olan karakteristik C sütunu tasarımı, ID. 2all’da görülen yeni tasarım dilinin odağında yer alıyor. ID. 2all, bu imza tasarımın yeniden yorumlandığı ilk Volkswagen modeli. İç mekanda da yeni tasarım dili net bir şekilde görülüyor. Bilgi-eğlence sistemi ve klima kumandalarının bağımsız olması kullanım kolaylığı açısından önemli bir artı gibi görünüyor. Bagaj hacmi küçük sınıf standartlarının çok üzerinde: 490 ve 1.330 litre arasında değişiyor.
2026'ya kadar on yeni elektrikli model
ID. 2all’un seri üretim versiyonu, Volkswagen’in 2026 yılına kadar pazara sunmayı planladığı on yeni elektrikli modelden biri olacak. 2023 yılı içinde makyajlı ID.3, ID.7 sedan ve ID.Buzz’ın uzun şasi versiyonu tanıtılacak. 2026'da kompakt bir elektrikli SUV’u sunmayı planlayan Volkswagen, tüm zorluklara rağmen fiyatı 20 bin Euro'nun altında olan yeni bir elektrikli otomobil üzerinde de çalışıyor. Böylece pazardaki en geniş elektrikli araç yelpazesine sahip olacak olan Volkswagen, Avrupa satışlarındaki elektrikli araç pazar payını yüzde 80’e çıkarmayı hedefliyor.
VW ID. 2all TEKNİK ÖZELLİKLER
Çekiş sistemi
Önden çekiş
Elektrik motoru gücü (kW / PS)
166 / 226
Menzil
~450 km (WLTP)
Şarj süresi
%10’dan %80’e ~20 dk.
0–100 km/s
< 7 sn
Maksimum hız
160 km/s
Uzunluk
4,050 mm
Genişlik
1,812 mm
Yükseklik
1,530 mm
Aks genişliği
2,600 mm
Bagaj hacmi - kapasitesi
490 - 1,330 lt
Lastikler
225/40 R20