Ferrari Roma Spider 2023
Ferrari Roma Spider, sabit tavanlı coupe kardeşinden yaklaşık 4 yıl sonra karşımıza çıktı. Coupe karoserli Roma ile aynı yüzü taşıyan Ferrari Roma Spider, 60 km/s hıza kadar 14 saniyeden kısa sürede, tam olarak 13,5 saniyede, açılan kumaş bir katlanır tavana sahip. Ferrari, Roma Spider'da her müşterinin beklentilerini karşılayacak çeşitlilikte bir tente kişiselleştirme programı sunacağını vurguluyor. Buna özel renkler ve dikişler de dahil. Tente kapağının çevresi gövde renginde tutularak karbon-fiber aktif spoyler ve arka camın birbirinden ayrılması sağlanmış. Ferrari'nin son dönem üstü açılır otomobilleri California ve Portofino'dan farklı olarak metal yerine kumaş bir tavan kullanılması hem ağırlık hem de yer avantajı sağlıyor. Bagaj kapağının altında 255 litre gibi bu tür bir otomobilde yeterli sayılacak bir hacim sunuluyor. Tenteden bu kadar bahsetmişken önemli bir detayın da altını çizelim: Ferrari Roma Spider, 1969 Ferrari 365 GTS4'ten bu yana Ferrari'nin kumaş tavana sahip ilk önde motorlu otomobili olma özelliğini taşıyor.
İç mekanda kokpit tasarımı coupe karoserli Ferrari Roma'dan alınırken, dijital gösterge tablosu, 8,4 inçlik dikey multimedya ekranı ve yolcu tarafı opsiyonel 8,8 inçlik ek bilgi ekranı Roma Spider'da da karşımıza çıkıyor. İç mekandaki en büyük yenilik yeni direksiyon simidi. Bu bölümde yeni düğmelerin kullanım kolaylığı sunacağı iddia edilirken otomobilin marş düğmesi de artık kırmızı bir arka aydınlatmaya sahip. Arkadaki acil durum koltuklarının arkasında aktif bir rüzgar deflektörüne yer veriliyor ve ön koltuk sırtlıklarında boyun ısıtma opsiyonu var.
Motor kaputunun altında Ferrari Roma Coupe'den bildiğimiz 620 HP güç ve 760 Nm tork üreten 3,9 lt'lik çift turbo V8 görev yapıyor. 8 ileri vitesli çift kavramalı otomatik şanzımanı arka tekerleklere ilettiği güçle birlikte Ferrari Roma Spider'ın 0-100 km/s hızlanması 3,4 saniye ve maksimum hızı da 320 km/s'nin üzerinde. Motorla ilgili en önemli değişiklik Roma Coupe'ye göre daha farklı bir bağlantı noktasına sahip olması. Bunun nedeni de Ferrari Roma Spider'ın gövde rijitliğini arttırmak.