Makyajlı S80, küçük dokunuşlarla daha zarif görünen bir yüze kavuştu. Yeni tamponda daha fazla krom kaplamaya yer verilirken, tampona entegre LED gündüz farları standart. Otomobilin dışındaki küçük farkları anlamak zor olsa da kokpitte değişiklikler daha fazla fark yaratıyor. Yeni bir ön konsol kullanılan otomobilde selefinin çizgilerine de sadık kalınmış. Anahtar yuvasının yanında yerleştirilen araç bilgisayarı göz hizasında olduğu için rahat izlenebiliyor.
Vites konsolu ise daha sade bir yapıya kavuşurken, standart olarak sunulan alüminyum kaplamalarla da çok daha şık görünüyor. Yeni direksiyon simidi hem daha ergonomik hem de daha modern tasarlanmış. Yeni gösterge grubu selefine göre daha okunaklı. Dijital gösterge grubunun kişiselleştirme özelliği sayesinde üç farklı temadan birini tercih etmek de mümkün. İç mekanın artık daha fonksiyonel ve kaliteli hissettirdiğini söyleyebiliriz. Makyaj sonrasında görsel değişiklikler kadar, yeni motor- şanzıman birliktelikleri de sunulmaya başlandı. Yeni 8 ileri otomatik şanzıman ile D4 ve T5 motorlar sunulurken asıl heyecan uyandıran değişim 6 HP'lik güç arttışıyla 115 HP'ye ulaşan, D2 ismiyle anılan, dizel motor ve otomatik şanzıman ikilisinde.
Yeni motor-şanzıman ikilisi hızlanma konusunda iddialı değil. İlk kalkış anında da sakin bir şekilde hızlanan otomobilin esneklik verilerinin makul seviyede olmasında Powershift 'in başarısı olduğu gözleniyor. Hızlı vites geçişleri sunan çift kavramalı otomatik şanzımanın sürüş keyfini ve konforunu arttırdığını söyleyebiliriz. Bu ikilinin konfor konusundaki başarısı 6,0 lt/100 km'lik ortalama test tüketimiyle yakıt ekonomisinde de devam ediyor.
Sonuç olarak S80 D2 Powershift premium orta üst sınıft a yakıt ekonomisi ve konforu bir arada makul başlangıç fiyatıyla bulmak isteyenleri memnun edecek bir seçenek.
Yazı: Koray Kodal
Fotoğraflar: Ersan Sezer