Sakarya Üniversitesi (SAÜ) Çevre Mühendisliği bölümü 3'üncü sınıf öğrencisi Tuğba Erdoğan, go-kart aracıyla arkadaşlarıyla yarıştığı sırada atkısı motor dişlisine takılıp hayatını kaybetmişti. Kask takmadığı da belirtilen Tuğba Erdoğan'ın ölümü, akıllara yine aynı soruları getirdi. Bu pistler denetleniyor mu ? Denetleniyorsa kim tarafından denetleniyor ? Daha önce de bir genç kızın saçları yine motor dişlisine takılmış ve genç kız ağır şekilde yaralanmıştı. O olaydan ders almayan yetkililer, Tuğba Erdoğan'ın ölümünün sorumluluğunu acaba üstlerine alacaklar mı ? Ticari go-kart pistlerinin denetimi konusunda Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu (TOSFED) bir basın açıklaması yayınlayarak insanların kafalarında oluşan soru işaretlerini kaldırmış gibi gözüküyor. İşte TOSFED'in basın açıklaması :
"Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu (TOSFED) olarak, 07 Şubat 2013 günü Sakarya'daki ticari bir go-kart pistinde meydana gelen elim kazadan dolayı büyük bir üzüntü duymaktayız. Bu kaza ile ilgili olarak yapılan haber ve yorumlar ile ticari go-kart pistlerinin durumunun sorgulanması nedeniyle bir bilgilendirmenin yapılması ihtiyacı doğmuştur.Türkiye'de bulunan ticari go-kart pistlerine özgü mevcut bir yasal mevzuat, kanun veya yönetmelik bulunmamakta ve bu tesisler belediyelerce eğlence tesisi statüsünde değerlendirilmektedir. Asıl ilgi alanı otomobil sporları ve sportif yarışlar olan TOSFED, bu tür ticari işletmeler ile ilgili kendisine yasalar ve yönetmeliklerce herhangi bir görev verilmemiş olmasına rağmen; yol göstermek amacıyla 2007 yılından bu yana çıkarmış olduğu 'Hobi Karting Pist Yönetmeliği' ile kendisine başvuru yapan işletmelere güvenlik ile ilgili olarak yön göstermektedir. Bu pistler ile ilgili mevzuat eksikliğini fark eden TOSFED, bu konuda yasalarla kendisine yüklenmiş bir denetim görevi ve sorumluluğu bulunmamasına karşın; kendisine başvuran karting tesislerine yol gösterici mahiyette güvenlik ile ilgili tavsiyelerde bulunmaktadır.TOSFED'e başvuru yapan işletmeler, söz konusu yönetmeliğe göre incelenmekte, bu işletmelerin varsa eksikleri kendilerine bildirilmekte ve fiziksel açıdan yönetmelikteki standartlara uygun olan pistlere 'uygunluk belgesi' verilmektedir. Ülkemizdeki bazı belediyeler, ticari karting pistlerine işletme ruhsatı vermeden evvel 'TOSFED Pist Uygunluk Belgesi'ni' talep etmekte; bazı belediyeler ise bu şekilde bir belge talep etmeden doğrudan işletme ruhsatını vermektedir. Bu belge sadece ticari go-kart uygulaması yapılan pistin yönetmeliğe uygunluğuna ilişkin olup, işletmenin nasıl yapılacağı ve işletmede kullanılan go-kart araçlarının güvenliği ile ilgili herhangi bir tavsiyeyi içememektedir. Sakarya'daki elim kazanın yaşandığı go-kart işletmesi, uygunluk belgesi almak için federasyonumuza başvurmamıştır. Bu nedenle söz konusu tesise güvenlikle ilgili bir yol gösterme imkanı olamamıştır.Öte yandan bir otomobil sporu branşı olarak karting, ticari go-karttan çok farklı olan bir disiplindir. Kendine özgü çok sıkı kuralları olan karting, güvenliği açısından uluslararası standartlarda kuralları konmuş araç gereç ve ekipmanları yapılmakta olup; federasyonumuzun kontrolü altında yetişmiş görevlilerce ve yetkili otomobil kulüpleri tarafından düzenlenmektedir. Dolayısıyla spor olarak karting, ticari go-kart ile uzak veya yakından alakası olmayan bir disiplindir.Konuyla ilgili olarak kamuoyunun doğru bilgilendirilmesi adına yukarıdaki açıklamanın dikkate alınmasını temenni eder, kazada hayatını kaybeden üniversite öğrencisi Tuğba Erdoğan'a Allah'tan rahmet, ailesi ve yakınlarına başsağlığı dileriz."
Biz de Otohaber Dergisi ekibi olarak Tuğba Erdoğan'a Allah'tan rahmet, acılı ailesine başsağlığı diliyoruz. Umarız sorumlular en kısa sürede adalet karşısına çıkartılırlar.