308 CC'nin üstünü açması 20 saniye sürüyor. Bunu 12 km/s'lik hıza kadar hareket haldeyken bile gerçekleştirebiliyor. Turbo fısıltısının eksik olmadığı 1.6 lt'lik benzinli motor, otomatik şanzımanla kombine edildiğinde 140 HP güç üretiyor. Sport modu da olan konfor odaklı şanzıman Porsche ile ortak geliştirilmiş. Tavan ve 4 cam tek tuşla açılıyor.
Güvenlik konusunda Euro NCAP'ten 5 üzerinden 5 yıldız alan 308 CC, bizim ölçümlerimizde elde ettiğimiz 100-0 km/s frenlemedeki 38 metrelik durma mesafesiyle göz doldurdu. LED'li stoplar, otomobilin "seçkin" görünümünü güçlendiriyor. Bagaj hacmi aracın üstü kapalıyken daha cömert. Rüzgar deflektörü pratik bir şekilde takılıyor. 226 litrelik bagaj hacmi aracın metal tavanı kapalıyken 465 litreye genişliyor.
Modern ve şık tasarlanan iç mekanda, sportiflik alüminyum ve deri kaplamalarla pekiştirilmiş. Altı düzleştirilmiş direksiyon simidi şık. Ön koltuklarda yeterli yaşam alanı sunan otomobilin arka koltukları dar. Ön koltukların kafalıklarına baş havayastıkları yerleştirilmiş. Ön koltuk kafalıklarındaki sıcak hava üfleme fonksiyonu, sürücü ve ön yolcunun boyun bölgesini istediğiniz sıcaklıkta tutuyor.
Artılar ve eksiler
Artılar: Fiyat etiketi, standart donanım, tasarım, konfor, motor.
Eksiler: Yol tutuş, işçilik, direksiyon, park ederken aracın burnunu görememek.
otohaber yorumu
Cabrio otomobil alacaksınız ve sadece yazın 4 ay havalar müsaitken üstünü açacaksınız. "O nasıl iş!" diyen Fransız üretici bu duruma bir son vererek 308 CC'yi boyun ısıtması olan ilk dört koltuklu otomobil olarak yollara çıkarttı. Testimizde 9.7 lt/100 km yakıt tüketerek bu konuyu ön planda tutmadığını gösteren 1.6 lt'lik turbo benzinli motorla ülkemizde satılan 308 CC, 62.400 TL'den başlıyor.308 CC, hızlı ve konforu bozmayan tavan mekanizması, zengin donanımıyla oldukça etkileyici bir seçenek.