İlk olarak 1982 yılında tanıtılan ve ardından çok az sayıda da olsa Türkiye'ye giriş yapan Opel Corsa, 90'lı yıllarda adeta satış patlaması yaşayarak küçük sınıfın en fazla satılan modeli oldu. Türkiye ikinci el pazarında oldukça iyi bir imajı olan Corsa, 2000 yılında bir önceki nesline kavuştu. Selefinin yuvarlak hatlarının daha sivri köşelerle buluşturan bu Corsa, D sütununa yerleştirilen stoplarıyla dikkat çekiyordu. Avrupa'da birçok kullanıcı için dayanıklılık denilince akla ilk Opel geliyor. 1993-2000 yılları arasında üretilen ikinci nesil Corsa'lar için bunu söylemek biraz güç. İspanya'da üretilen ikinci nesil Corsa modellerinde birçok arıza meydana geliyor. Bunlar arasında su pompası arızası, silindir başlıklarının yanması ve triger kayışının yırtılması yer alıyor. Ayrıca yer yer paslanma sorunu, düşük malzeme ve işçilik kalitesi ile kötü kumaş kalitesi ikinci nesil Corsa sahiplerini üzüyor, ve bu Corsa'yı tercih edecekleri de dikkatli olmaya itiyor.
Tüm bu olumsuzluklar ancak 2000 yılında pazara sürülen üçüncü nesil Corsa ile giderilebildi. Bu Corsa'nın fiyatıyla sunduğu kalite birbirleriyle örtüştü. Yapılan testlerde kapı kolunun kopması, fren pedalının gıcırdaması ve egzoz takırtısı dışında büyük bir arıza yaşanmadığı görülüyor. Üçüncü nesil Corsa'da 58 HP'den 125 HP'ye kadar 4 adet benzinli ve 65 HP'den 100 HP'ye kadar iki adet dizel motor seçeneği yer alıyordu. 1.0 lt'lik Eco'da kullanılan Easytronic şanzıman zaman içerisinde diğer modellerde de opsiyonel olarak sunulurken, otomatikleştirilmiş bir manuel şanzıman olan bu sistem seri vites geçişleri ve performans yerine yakıt ekonomisi odaklı çalışıyor. Sadece 1.4 lt'lik motorlarda rastlanan otomatik şanzıman ise alışıldık özelliklere sahip. Vites geçişleri Easytronic'e göre daha seri ancak yakıt tüketimi manuel şanzımana göre yüksek. Türkiye'deki vergilendirme yüzünden bir dönem adeta peynir-ekmek gibi satılan 1.3 CDTi ise ikinci elin en popüler Corsa'sı. Van versiyonu da olan bu motora sahip olan bir Corsa tercih edeceğiniz zaman ticari araçtan dönüşümün yapıldığı evrakları ve arka koltukların kalitesini gözden geçirmeniz büyük önem taşıyor. Az sayıda bulunan GSi versiyonlarıysa 1.8 lt'lik motorun vergi dezavantajı yaşamasından ötürü pek ithal edilmedi. 2006'da tanıtılan dördüncü nesil Corsa ise selefi nden çok daha agresif bir tasarıma sahip. İkinci elde bir Corsa alırken çok sayıda örnek arasında donanımı yüksek ama çalışır olduğunu kontrol etmeniz ve buna göre satın alım yapmanızı öneririz.
Artılar
* Geniş iç mekan
* Sağlam karoser
* Kolay yönetilebilirlik
* İyi konfor
* İyi viraj karakteristiği
* Atik kullanım
* Ekonomik motorlar
* Geniş model yelpazesi
* Düşük bakım maliyeti
Eksiler
* Zor ayarlanabilen koltuklar
* Hantal direksiyon sistemi
* Zayıf frenler
* Zayıf far sistemi
* Geç tepki veren Easytronic
Tipik sorunlar
* El freni arızası
* Far sistemi arızası
* Egzoz sisteminin paslanması
Tavsiye edilen motor seçenekleri
1.0 lt, benzinli, 55/58/60 HP
Benzinlilerin ekonomisi alkışı hak ediyor ancak performans aramayın. Ortalama yakıt tüketimi 5.6 lt/100 km.
1.4 lt, benzinli, 90 HP
Otomatik şanzıman seçeneği de bulunan motor herkese hitap ediyor. Ortalama yakıt tüketimi 7.2 lt/100 km.
1.3 lt, turbo dizel, 70/75 HP
Satışa çıktığı gibi alıcı bulan versiyon iyi bir ekonomist. Ortalama yakıt tüketimi 4.4 lt/100 km.
Model tarihçesi
1982 İlk Corsa tanıtıldı.
1993 Yuvarlak tasarımlı ikinci nesil tanıtıldı. Havayastığı ve ABS'yi küçük sınıfta sunan ilk Alman otomobili.
1997 Makyajlandı. 3 silindirli 1.0 lt'lik benzinli motorlu ECO ve 1.7 lt'lik dizel tanıtıldı.
2000 Üçüncü nesil Corsa, 3 ve 5 kapılı olarak aynı anda tanıtıldı.
2003 Makyajlandı. 1.3 lt 70 HP'lik dizel haricinde ESP ve xenon opsiyonları sunulmaya başlandı.
2004 1.2 lt'lik benzinli motor 75 HP'den 80 HP'ye çıkartıldı.
2006 Dördüncü nesil Corsa 80 ve 90 HP'lik 2 adet benzinli ile 75 ve 90 HP'lik 2 adet dizel motor seçeneğiyle piyasaya sürüldü.
2008 150 HP'lik GSi, 192 HP'lik OPC versiyonları piyasaya sürüldü.