Makyaj sonrasında yeni marka yüzüne bürünen 3008'in, daha zengin motor ve şanzıman seçeneği sunması beklenirken, bunun aksine, sadece 1,6 lt turbo dizel e-HDi motor ve ETG6 şanzıman ile alınabiliyor. Rakiplerin çeşitlerini arttırdığı ve farklı ihtiyaçlar için motor-şanzıman seçenekleri sunduğu düşünüldüğünde bu tercih satış rakamlarını etkileyebilir.
Test aracımızın direksiyonuna geçip, 115 HP'lik e-HDi'yı çalıştırıyoruz. Peugeot'nun neredeyse tüm ürün gamında kullanılan bu üniteyi oldukça iyi tanıyoruz. İstenildiğinde şaşırtıcı derecede ekonomik olabilen ünite, 3008'in de tüketiminin kontrol altında tutulmasını sağlıyor.
Hızlanma konusunda ise beklentileri o kadar yüksek tutmamak gerekli. Sakin hızlanan 3008'in 115 HP'lik motoru, otomatikleştirilmiş manuel şanzıman da etkisiyle canlı bir sürüş karakteri sunmuyor. 3008'in 6 ileri otomatikleştirilmiş manuel şanzımanı vites geçişlerinde küçük sarsıntılarla kendini belli ediyor. Konfor konusuna tam anlamıyla fayda sağlamayan bu şanzımanın temel amacı uygun maliyet ile sürücünün sol ayağını debriyaj pedalından dolayısıyla da vites değiştirme zahmetinden kurtarmak.
Şanzımanın biraz daha seri vites değiştirmesi istenildiğinde vites konsolundaki S düğmesine basılıp daha seri bir kullanım elde edilebiliyor.
Vites tercihlerini kendiniz yapmak isterseniz de direksiyon arkasındaki kulakçıklarla manuel olarak seçimleri siz yapabiliyorsunuz. Bu vites değişimlerinde ayağınızı gaz pedalından çekince sarsıntılı vites geçişlerini en az düzeye indirmeniz mümkün.
Yazı: Koray Kodal
Fotoğraflar: Ersan Sezer