Mini sınıfa, özellikle park sorunu olan metropollerde popülerleşmesi gereken bir sınıf. Ancak ülkemizde, "evimizin otomobili büyük olsun" anlayışı ağırlıklı olarak devam ettiği için Mini sınıfına yapılan yatırım oldukça az. Bu otomobillerin hem pratiklik hem de ekonomik anlamda faydalı olduğu inancını savunan Hyundai, i10'da farklı motor ve şanzıman seçeneklerini sunarak Mini sınıfında ağırlığını ortaya koyuyor.
Görüş açısı sorunu olmayan Hyundai i10'nun boyutları o kadar güzel ayarlanmış ki, park etmek ya da dar alanda manevra yapmak bu konuda acemi olan sürücüler için bile sorun olmuyor. Üstelik bu minik boyutların içinde dört yetişkin için yeterli yaşama alanı ve günlük kullanım için fazlasıyla yeten bir bagaj hacmi de sunabilen i10, alkışı hak ediyor.
Motor seçenekleri arasında 1,0 lt benzinli, LPG'li ve 1,2 lt benzinli güç üniteleri bulunan otomobilde, 1,0 lt ve 1,2 lt benzinli motorla otomatik şanzıman sunuluyor.
Test otomobilimiz de Style donanımlı 1,0 lt Otomatik versiyonu. 4 ileri geleneksel otomatik şanzıman, sürücüsünü debriyaj pedalından kurtarmak dışında farklı bir şey vaadetmiyor. Performans iddiası olmayan 1,0 lt'lik motor ve otomatik şanzıman kombinasyonu, 6,9 lt/100 km'lik ortalama tüketim ile makul bir değere imza atıyor.
Maksimum hızı fabrika verilerine göre 145 km/s olan otomobilin 100 km/s ve sonrasında hızlanma isteği çok azalıyor. Ama asıl amacı olan şehiriçi performansı ve düşük hızlardaki ivmelenmesi yine de beklentileri karşılıyor.
Yazı: Koray Kodal
Fotoğraf: Ersan Sezer