Opel’in kompakt SUV modeli Grandland makyaj zamanında büyük bir tasarım değişikliğine girdi. Adeta yeni bir nesil gibi yüzü tamamen değiştirilen Grandland marka yüzüyle yollarda. Opel Grandland artık çok daha modern ve yeni görünüyor. Bunun için makyaj operasyonuna teşekkür etmek gerekli.
Buradaki en fark edilir değişiklik kuşkusuz Opel’in Vizör ismini verdiği yeni “panjur” tasarımı. Cam bir yüzey gibi algılanan panjur tasarımı farlarla bütün gibi görünüyor. Farların da siyah zeminli oluşu şerit şeklinde bir renk imzası da oluşturuyor. Farlar sadece renk ve tasarımıyla değil IntelliLux LED Pixel özelliğiyle de dikkat çeken iyi bir aydınlatmaya sahip.
Siyah renkli test aracımızda bu siyah renkli yüz ön plana çıkamasa da gene olarak renk bütünlüğü sağlayarak farklı bir görünüm sağlıyor. Jantlarında da siyah renkli olması bu bütünlüğü korumuş. Arkada makyajın etkisi neredeyse hissedilmese de koyu renkli stopların yeni aydınlatmalar sahip olduğunu görüyoruz.
Otomobilin içerisindeki değişim de öndeki kadar büyük ölçüde. Analog gösterge grubu yerini dijital bir panele bırakmış. Bu panel yine Opel’in yeni nesil ortak tasarım dilinin bir yansıması. Opel’in Pure Panel ismini verdiği bu panel üstünde dijital gösterge ile multimedya ekranı aynı hizada rahat takip edilir yapıdalar. Gece görüş sistemi gelen otomobilde gösterge grubu üstünden gece görüş kamerasının görüntüleri takip edilip daha güvenli bir sürüş imkanı sunuluyor.
Direksiyon tasarımı korunurken, vites konsolu ve vites kolu da yenilenmiş. Joyistik biçimindeki yeni vites kolu ile EAT8 isimli geleneksel tork konvertörlü otomatik şanzımanı kontrol ediyor. Fiyat listesinde 1,2 litre 130 HP turbo benzinli ve 1,5 litre 130 HP turbo dizel motor seçeneklerinin her ikisinde de bu şanzıman kullanılıyor. Test aracımız, artık yeni otomobillerin fiyat listelerinde az görmeye başladığımız dizel motorlu versiyon. Fabrika verilerine göre 5,1 lt/100 km ortalama yakıt tüketimi sağlayan Grandland’in test tüketimi 6,0 lt/100 km olarak kayda geçti.
Dört silindirli turbo motorda dizele özgü bir titreşim ve çalışma karakteri bulunuyor. Genel olarak yeteri kadar sessiz ve konforlu bir sürüş tecrübesi sunuyor. Uzun süreli kullanımda da yolcularının konforunu koruyan Grandland geniş yaşam ve yükleme alanıyla da konforu destekliyor.
Direksiyon yönlendirme hassasiyetiyle dinamizm destekleyen Grandland’in süspansiyon yapısı da konforu koruyan ama sportif odaklı bir tecrübe yaşatıyor.
Genel olarak değerlendirdiğimizde makyajın tasarım ve ergonomi katkısıyla Grandland’in çok daha ileri gittiğini söyleyebiliriz. Geniş ve modern yaşam alanıyla göz dolduran otomobilin dizel motor ile makul bir hızlanma tecrübesini yakıt ekonomisiyle birleştirmesi de önemli bir avantaj sağlıyor.
Yazı: Koray Kodal
Fotoğraflar: Ersan Sezer