Cabrio otomobil keyfi dört mevsim sürsün isteyenler için Mercedes gibi üreticilerin çalışmaları git gide daha etkileyici sonuçlar vermeye başladı. E Cabriolet, sadece üstü açılan bir otomobil keyfi değil, her iki halde de sürüş keyfi ve konforu sunuyor.
Yola çıkmadan önce detaylı şekilde incelediğimiz otomobilin selefine göre çok daha gösterişli görünmesini, S Serisi Cabriolet'den taşıdığı izlere borçlu olduğunu söyleyebiliriz. Tabii, boyutlardaki değişikliklerin de bunda etkisi olmuş. Yeni E Cabriolet, bir önceki nesil C Serisi'nden türetilen selefinden 123 mm daha uzun, 170 mm daha fazla dingil mesafesine sahip, 76 mm daha geniş ve 30 mm daha yüksek. Bu ölçü farkları daha iri ve gösterişli görünmesini sağlarken kabin içerisinde de daha ferah bir yaşam alanı sunmasını sağlamış.
Selefinde tente açıkken 300 litre, kapatıldığında 390 litre olan bagaj hacmi yeni nesilde, 310 litre ve 380 litre olarak açıklanıyor. Yola çıkmadan önce arka koltuklara geçiyoruz. Kumaş tavan açıkken arkaya geçiş beklediğimiz gibi sorunsuz. Kapatıp arka koltuklara geçtiğimizde uzun kapılar ve elektrikli olarak öne katlanan ön koltuk sırtlığı sayesinde cabrio bir otomobilde olabilecek en rahat şekilde arkaya ulaşıyoruz.
Kumaş tavan üstümüzdeyken de arka koltuklarda önemli bir baş mesafesi sorunu yaşamadık. Vaat edildiği gibi dört yetişkine konforlu yolculuk sağlayacak genişlikte bir yaşam alanı bulunuyor. Koltukların konforu da oldukça başarılı. Uzun süreli yolculuklarda bile yolcuları yormuyor. Arka koltukların etrafındaki alanda da önde olduğu gibi malzeme ve işçilik kalitesinin yüksek seviyesi dikkat çekiyor. Arka koltuklarda oturanların da rüzgardan çok etkilenmemesi için ön cam üstünde ve arka koltuklar arkasında elektrikli deflektörler var. Bunlar sayesinde yüksek hızlarda da kabin içerisinde çok rahatsız edici bir türbülans olmuyor. Rahatlıkla birbirinizin sesini duyabiliyorsunuz.
Sürücü koltuğundaki keyif de çok ayrı. Kapı içlerini lüks tekneye bahsettiğimiz E 300 Cabriolet'nin asfalt üstünde değil de çarşaf gibi sularda yol alan bir tekne gibi hissettirdiğini söyleyebiliriz. Kulaklarınızda hafif bir rüzgar sesi ve yüzünüzü okşayan hava ile ister istemez bir gülümseme oluşuyor. Asfalt üzerindeki dalgalanmalar ve pürüzler yolculara neredeyse hiç yansımıyor. Bunun için süspansiyon sistemine teşekkür etmek gerekli. Karoser salınımlarını ani ağırlık değişimleri ve keskin dönüşlerde bile kontrol altında tutabilen süspansiyon sistemi konfor konusunda beklenilenden fazlasını yapıyor.
E 300 Cabriolet, yol alırken mücadele etmeniz gereken bir otomobil değil. Sürücüye geri bildirimleri çok iyi olan direksiyon sistemi tüy kadar hafif ama isteklere de hızla cevap verecek kadar güvenli hissettiriyor.
Cabrio bir otomobil isteyeceğiniz son şey motor gürültüsüdür. E 300 Cabriolet ise turbo benzinli 2,0 litrelik benzinli motoruyla sessizlik konusunda tatminkar bir otomobil. Motor devri yükseltilip tempolu bir sürüş tercih edildiğinde tatlı bir motor tınısı duyulurken sakin sürüş koşullarında motorun da sesiyle ön plana çıkmadığını görüyoruz. Turbo benzinli motor 245 HP'lik gücüyle kağıt üstünde çok etkileyici görünmüyor. Ancak ilk kalkış anından itibaren canlı ve istekli olan motor hızlanma isteklerine de beklenilen şekilde net cevap veriyor. 1780 kg'lik boş ağırlığa rağmen neredeyse kompakt sınıf bir spor otomobil havasıyla hızlanan E 300 Cabriolet ara hızlanma isteklerinde de çok net, gecikme yaşatmadan istekleri yerine getiriyor. Bunda motor ile çok uyumlu olan, sakin kullanımda neredeyse hissedilmeyen, dinamik istekleri de pürüzsüz şekilde yanıtlayan 9G-Tronic isimli 9 ileri vitesli otomatik şanzıman da etkili oluyor. Vites geçişleri hiçbir koşulda ani veya rahatsız edici şekilde gerçekleşmiyor. Yeterli hızda ve olabildiğince akıcı şekilde çalışan 9G-Tronic uyumu sayesinde 8,0 litrelik ortalama test tüketimine ulaşmak da mümkün oldu.
Sonuç olarak E 300 Cabriolet, üretim amacı olan cabrio keyfini konforlu şekilde yansıtma görevini başarmış. Motor ve şanzımanın hızlanma veya ekonomi isteklerine aynı başarıyla cevap vermesi de E 300 Cabriolet'in şaşırtıcı yönü.