Porsche'nin ortadan motorlu iki kişilik spor otomobilini ifade eden 718 ismi, 1963 yılında yollara çıkan 718 GTR Coupe'den geliyor. Günümüzde Cayman ve Boxster olmak üzere iki karoser sunan 718 Serisi aslında 1996'dan beri kesintisiz olarak üç nesil üretimi devam eden Boxster modelinin halefi.
Geleneksel siluetini koruyan 718 Cayman'ın tasarımında günümüz modernliğini yansıtan çizgilerle daha kaslı ve dinamik bir görünüm elde edilmiş. 2,0 litre turbo benzinli motor ve 7 ileri vitesli PDK otomatik şanzımanla gelen 718 Cayman oldukça zengin bir opsiyonel paketle karşımıza çıktı. Test aracımızdaki Carmine Kırmızı ilgi çeken bir renk opsiyonu. Bu renkle zıtlık oluşturan siyah egzoz çıkışı, 20 inçlik jant, karartılmış stoplar gibi opsiyonlar da sportiflik algısını güçlendirmiş.
Otomobilin arka tekerleklerin önündeki ızgaralar gövde renginde boyalı olarak tercih edilebiliyor. Test aracımızda bulunan Spor Dizayn Paketi, ön tampon altındaki eklenti sayesinde yere daha yakın bir 718 Cayman sunuyor.
Otomobilin içerisine geçerken geniş açı sunan kapıların aynı zamanda hafif olması ve tavanın yeteri kadar yüksek tasarlanması kabine ulaşmada kolaylık sağlıyor. Spor otomobillerden beklenilen yere yakın, alçak sürüş pozisyonu 718 Cayman'da da bizi karşılıyor. Uzun boyluların da rahat edebileceği kadar geniş bir yaşam alanı sunulurken, geniş cam yüzeyler sayesinde aydınlık bir yaşam alanı var. İç mekanda malzeme ve işçilik kalitesi üst seviyede. Kusur bulmak zor. Direksiyonun solundaki anahtar bir Porsche geleneği.
İç mekanında bir aile otomobili ergonomisi aramak çok mantıklı değil. Orta kolçak içinde ve kapı içlerinde küçük eşya gözleri bulunuyor. Sürücü ve yolcunun omuz hizasında da biraz derin tasarlanmış kapaklı eşya gözleri var. 7 inçlik dokunmatik multimedya ekranının çözünürlüğü ve dokunma hassasiyeti başarılı.
Direksiyon üzerindeki dairesel kumanda Normal, Sport, Sport+ ve kişisel modlarla motor ve şanzıman tepkileri kişiselleştirilebiliyor. Daha iyi bir hızlanmanın habercisi olan Sport Chrono Paket, kendini konsol ortasında yer alan analog saat ile belli ediyor. Standart halinde 0-100 km/s hızlanmasını 4,9 saniyede tamamlayan 718 Cayman, bu paket sayesinde 4,7 saniyede hızlanabiliyor. Bu donanımla gelen Launch Control fonksiyonu daha iyi bir hızlanma için çalışıyor. Test ölçümlerimizde 0-100 km/s hızlanması 5,0 saniye olarak kayda geçti.
Çift kavramalı, 7 ileri vitesli olan PDK isimli şanzımanın hızlı ve zamanındaki vites geçişleri etkileyici. Manuel olarak vites kolu ve direksiyon arkası kulakçıklardan da kullanım sunan şanzımanı bu şekilde yönetmek da çok keyifli. PDK manuel kullanımda da sürücünün emirlerine hızlı cevap veriyor. Sürücünün 30 cm arkasında arka ortaya konumlandırılan boxer motor, turbo desteği sayesinde 2,0 litrelik silindir hacminden 300 HP güç ve 380 Nm maksimum tork sunuyor.
Motordan tasarımdaki vahşiliği temsil eden bir ses yükselmiyor. Kabin içerisinde de beklenildiği kadar sportif tınılar geldiği söylenemez. Spor otomobilden "teşvik edici ses" beklentisinde olanlar için 718 Cayman'ın zayıf kaldığını söyleyebiliriz. Hızlanma isteklerine kayıtsız kalmayan motor, ilk kalkış anından itibaren yeteri kadar atak. 1950 d/d seviyesinde ulaşılan 380 Nm'lik maksimum torka gelindiğinde hızlanma keyfi artıyor. Elektromekanik direksiyon sisteminin sürücüyle iletişim çok başarılı, her isteğe hızlı ve yerinde cevap veriyor. Süspansiyon sistemi ve PSM ismindeki araç denge sisteminin de etkisiyle otomobil aşırı derecede zorlanmadığı sürece izini muntazam şekilde koruyor. Porsche Torque Vectoring sistemi mekanik arka diferansiyelle birlikte çalışıp arka tekerlekler arasında tork dağılımını ayarlıyor. Bu sayede dönüşlerde otomobil çizgisini koruyabiliyor. Karoser salınımları, ani şerit değişimi ve ağırlık transferlerinde hiç kontrolden çıkmayacak gibi dengeli kalırken, serte yakın süspansiyon sistemi konforsuz hissettirmiyor. Üstelik 20 inçlik jantlar ve 35 yanak ölçüsüne sahip lastiklere rağmen.
Genel olarak değerlendirdiğimizde 115.000 Euro'luk başlangıç fiyatı karşılığında 718 Cayman'ın etkileyici bir spor otomobil olduğunu söyleyebiliriz. Test aracımızdaki gibi zengin bir opsiyon listesi alındığında ise karşısına farklı rakipler çıkıyor.