otohaber_logo
Test Merkezi
Test: Hyundai Staria 2.2 CRDi 177 HP Prime
Hyundai Staria 2.2 CRDi 177 HP Prime
Test: Hyundai Staria 2.2 CRDi 177 HP Prime

Hyundai’nin 8+1 kişilik, otomobil ruhsatlı minibüsü Staria, tasarımıyla tam bir ilgi odağı. Staria’nın tasarım haricindeki yeteneklerini ve tüm detaylarını testte mercek altına aldık.

Markanın MPV olarak tanımladığı Staria, minivan karoserinde elektrikli sürgülü kapılarla ulaşılan arkadaki 3’er kişilik iki sıra koltuk ile önde 2+1 kişilik oturma düzenine sahip. Bu yolcu kapasitesiyle otomobil ruhsatına sahip olan Staria, hafif ticari araçlar için istenilen SRC belgesi gerekmeden kullanılabiliyor. 2,2 litrelik silindir hacimli motora rağmen makul bir fiyat etiketi taşıması da yine bu sınıfta yer alan araçların vergilendirmesiyle alakalı. M1 sınıfında yer alan Staria binek ruhsatına sahip olması sayesinde 2 yılda 1 araç muayenesine giriyor ve otomobillerle aynı hız sınırlarına tabi oluyor.

 


Sürüşüyle yüksek konfor iddiasında

İzmir’deki ilk kez tanışmamızın ardından İstanbul’da detaylı bir test için tekrar buluştuğumuz Staria ile yolculuğumuz yine şehrin dar sokakları ve park alanlarında başladı. İzmir’de yaşadığımız tecrübede olduğu gibi İstanbul’da da başarılı görüş açıları, direksiyon yönlendirme hassasiyeti ve yumuşaklığıyla şehir içinde ne kadar konforlu olduğunu bir kez daha görmüş olduk. Uzunluğunu direksiyon başında hissettirmeyen Staria, yolcu taşıma gibi ticari bir amaca hizmet etmekten fazlasını, kalabalık ailelerin de konforlu bir şekilde yolculuk etmesini sağlayabilir. Bağımsız arka süspansiyon yapısının da etkisiyle yolculuk sırasında sarsıntılı ya da gürültülü bir tecrübe yaşanmıyor. Asfalt üzerinde konforla ilerleyen otomobilde bozuk zeminlerde de kabin içerisine rahatsız edici süspansiyon titreşimi ya da gürültüsü taşınmıyor. Koltuklar da konforu destekleyecek şekilde tasarlanmış. Özellikle sürücü koltuğu uzun süreli kullanımlarda da rahatsız etmeyen bir yapıda.

 


Geniş yaşam alanı

Önde sürücü koltuğunun yanında iki yolcu için daha oturma alanı planlansa da ortada kalan yolcu için kısa süreli bir oturma alanı sunulabildiği söylemeliyiz. Buradaki orta yolcu koltuğu biraz “usulen” tasarlanmış gibi. Çünkü buraya oturacak yolcunun sol dizi direkt olarak vites konsoluna denk geliyor. Kısa mesafe ve kısa süreli yolculuklar için kullanılabilir. Bu koltuk kullanılmadığında ise sırtlığı katlanarak eşya düzenleyicisi halini alarak fonksiyonellik puanları]nı arttırıyor.



Küçük eşya gözü konusunda Staria’nın bir MPV cömertliğinde olduğunu söyleyebiliriz. Ön yolcu koltuğunun sınıfındaki rakiplerine göre en büyük artısı sırtlık eğim ayarının olması. Vites kolunun direksiyona yakın ko[1]numlandırılmış oluşu da sürücünün konforunu arttırıyor. Direksiyon modern tasarımı Staria’ya gençlik katarken gösterge grubu yerleşimi de Hyundai için farklı bir tercih olmuş. Direksiyonun üstünden izlenmek üzere tasarlanan tamamen dijital 4,2 inçlik gösterge grubu sorunsuz takip ediliyor. 8 inçlik dokunmatik bilgi/ eğlence sisteminin de rahat kontrol edile[1]bildiğini söyleyebiliriz. Apple CarPlay ve Android Auto uyumlu sistemin içeriği anlaşılır yapıda ve net şekilde görülebiliyor. Bu ekrandan geri görüş kamerası görüntüsü de net şekilde takip edilebiliyor.



Staria'nın turbo dizel motoru

Staria sadece 2,2 litrelik dört silindirli turbo dizel motorla geliyor. 177 HP güc ündeki motorun maksimum torku 430 Nm. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve önden çekişle gelen otomobilin cüssesine göre akıcı bir hızlanma tecrübesi yaşattığını söyleyebiliriz. Test ölçümlerine baktığımızda, fabrika verilerine göre 12,4 saniye olan 0-100 km/s hızlanma verisinin 12,8 saniye olarak karşımıza çıkıyor oluşu vaat ettiğine çok yakın bir hızlanma sunabildiğini gösteriyor. Bu verinin otomobilin iri boyutları ve 2302 kilogramlık boş ağırlığı düşünüldüğünde genel kullanımda kabul edilebilir ve makul olduğunu söyleyebiliriz.



Yakıt tüketimi konusunda ise 8,5 lt/100 km’lik fabrika verisine göre biraz yüksek olan 9,7 lt/100 km’lik ortalama test tüketimine ulaştık. Vites kolu kullanılarak manuel olarak da yönetilebilen şanzımanın motor ile uyumlu yapısı konforu desteklerken, manuel kullanımda da yeteri kadar hızlı cevap verebiliyor. Sürüş kişiselleştirme seçeneği olarak, Eco, Normal ve Spor alternatiflerinden Eco’da çok daha sakin gaz tepkileri sunulan otomobilde, Spor modda biraz daha canlı gaz geri dönüşleri alınsa da genel olarak hızlanma konusunda konforu koruyan sakin bir yapı var.



Genel olarak değerlendirmek gerektiğinde, Staria için tasarımıyla topladığı ilgiyi, ergonomi ve konforuyla destekleyen, kabul edilebilir bir hızlanma tecrübesi sunabilen, çok yönlü bir otomobil olduğunu söyleyebiliriz. Sınıfındaki müşteriler için tatminkar bir seçenek olmakla beraber Hyundai için yeni bir müşteri kitlesi de oluşturabilecek güçlü bir modelle karşı karşıyayız.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.