Adeta stres savar bir otomobil olan Fiat 500C dört yetişkine cabrio keyfi yaşatırken ekonomik yönüyle de gönülleri ferahlatıyor. Otomobillerin üretilme amacı ulaşım görevlerini yerine getirmekten daha fazladır. Fiat’ın güncel 500 ailesi üç kapılı karoserle başlayıp MPV ve crossover seçenekleriyle çok geniş bir kitleye hitap ediyor.
Tam bir şehir otomobili olarak tasarlanan minik Fiat 500 açılabilir kumaş tenteli versiyonu olsn 500C ile test sayfalarımızda. Elektrikli kontrol edilen kumaş tentesi adeta bir cam tavan gibi istenilen hava girişini sağlarken, ikinci kademesinde arka camı da kapsayarak katlanıyor. Tavan sütunlarının açılamıyor oluşu tam anlamıyla yolcuları gökyüzüyle buluşturamazken bu tarzın da ayrı bir güven duygusu kazandırdığını ve rijitliği koruduğunu söyleyebiliriz.
İçerisinde de devam eden retro tasarım, kaliteli sert plastik malzemelerle şekillenmiş. Dairesel TFT ekrandan hibrit sistemin bataryalardaki güç akışı da izlenebiliyor. Vites değiştirme tavsiyesi de manuel şanzımanın verimli şekilde kullanmayı kolaylaştırıyor. Öyle ki 30 km/s hız altında boş vitese alınması gerektiği bile tavsiye edilebiliyor. 7 inçlik multimedya ekranı Apple CarPlay ve Anroid Auto ile uyumlu.
Mini boyutlara rağmen ön tarafa iki yetişkin yolcu sığabiliyor. Koltukların da tasarım öncelikli yapısı omuz ve baldır desteklerinde kısıtlı olmasına yol açmış. Arka da baş mesafesi sorunu bulunmazken diz mesafesi ön yolcu ve sürücünün insiyatifine bırakılmış.
185 litrelik bagaj alanı günlük alışverişler için yeterli olabilirken, arka koltuklarda yolcu yoksa koltuk sırtlıkları yatırılıp hacim 550 litreye ulaşabiliyor.
Fiyat listesinde motor ve şanzıman seçeneği bulunmayan 500C, 1,0 litre 12v lityum iyon bataryalı hafif hibrit benzinli motor ve 6 ileri vitesli manuel şanzıman ile geliyor.
Sakin yapıda hızlanan 500C, sportiflik ve dinamizm beklentilerini karşılanmıyor. Şehir içi hız kuralları gözetildiğinde makul bir hızlanma tecrübesi sunarken manuel şanzımanın yumuşak debriyaj yapısı ve belirgin vites konumlarıyla çok yorucu olmadığını söylemek mümkün. Tüketim konusunda ise 500C’nin ekonomik yönünü görüyoruz. 5,4 lt/100 km’lik ortalama test tüketiminin 500C ile şehirde dolaşmanın keyfini koruduğunu söyleyebiliriz.
Genel olarak direksiyon konforuyla şehirde pratiklik sağlayan otomobilin süspansiyon yapısı konforu gözetmeye çalışsa da genel olarak sürüş karakteri sert tanımlamasına daha yakın. Bunda otomobilin dingil mesafesinin çok kısa olmasının da payı büyük.
Sonuç olarak retro tarzını modern teknolojiyle güncellemeye devam eden Fiat 500C, 1,0 litrelik hafif hibrit teknolojili motoruyla şehre çok daha fazla yakışıyor.
Yazı: Koray Kodal
Fotoğraflar: Ersan Sezer