Kia’nın kompakt SUV sınıfındaki temsilcisi Sportage artık sürüden ayrılacak bir tasarımla karşımızda.
Daha fazlası için: https://www.youtube.com/@otohaber
Kia’nın kompakt SUV sınıfındaki temsilcisi Sportage artık sürüden ayrılacak bir tasarımla karşımızda.
Daha fazlası için: https://www.youtube.com/@otohaber
Kia Sportage ön panjur
Parlak siyah plastikten ön panjurla birlikte, çamurluk kenarları ve arka tampon altı detaylarında benzer uygulama ile bütünlük elde edilmiş.
Kia Sportage bagaj hacmi
Bagaj hacmi hafif hibrit dizel motorla 526 litre, hafif hibrit benzinli motorla 562 litre ve tam hibrit (HEV) motorla 587 litre olarak açıklanıyor. Arka koltuk sırtlıklarının eğim ayarı olması bagaj alanıyla yaşam alanı arasında seçim yapılabilmesini sağlıyor ve oturma konforunu da olumlu etkiliyor.
Kia Sportage LED farlar
Bumerang formlu LED gündüz farları yeni Sportage’ın yüzünün en belirgin detayı olarak karşımızda ve baklava dilimi şeklinde tasarlanan LED farlarla birlikte keskin ve sert çizgiler bütünlük sağlıyor.
Kia Sportage
Tampondaki parlak siyah, gri ve gövde rengi kullanımıyla tasarıma hareket kazandırılmış.
Kia Sportage akıllı park asistanı
İçerideki malzeme ve işçilik kalitesi de sınıfı için referans olacak nitelikte.Tüm bu “alışıldık” donanımlar haricinde ise test aracımızda bulanan ve Prestige Smart donanımıyla ile gelen “Uzaktan akıllı park asistanı” da Sportage’ın göz dolduran özelliklerinden.
Kia Sportage dijital gösterge
Sportage’ın modern yüzünün içerideki yansımasını ön konsolda görüyoruz. 12,3’er inçlik djital gösterge paneli ve multimedya ekranı konumları ve çözünürlükleriyle oldukça başarılı. Zengin içerik ve kişiselleştirme ile de kullanımı ergonomik.
Kia Sportage USB girişleri
Ön koltuk sırtlıklarının kenarlarında USB girişleri bulunuyor. Orta kol dayama arkasında da USB’ler düşünülmüş. Arkadakiyle benzer cömertlik sürücü ve ön yolcu için de sunuluyor.
Kia Sportage anahtar özelliği
Anahtar üstündeki “hareket” düğmesine basılıp, daha sonra ileri ya da geri oklarıyla Sportage’ı park alanından aracı çıkması ya da geri girmesi sağlamasıyla dar alanlar için fark oluşturduğunu söylemeliyiz.
Kia Sportage
Direksiyon ve süspansiyon yapısında sıkı bir ayarın ön planda olduğu Sportage’ın sürücüyle iletişimi başarılı. Yol tutuş konusunda başarılı olduğunu görüyoruz. Kişiselleştirilebilen sürüş kontrol sisteminin de sürüş karakterine etkili olduğunu görüyoruz. Sportage için sınıfının sportif üyelerinden biri olduğunu söyleyebiliriz. Ağırlık transferlerinde karoser salınımları kontrol altında tutmada zorlanmıyor. Bozuk zeminlerde ise sert yapının biraz yoldaki olumsuzlukları zaman zaman kabine yansıttığını görüyoruz. Genel olarak ses yalıtımı konusunda ise başarılı olduğunu söyleyebiliriz.Sonuç olarak Kia Sportage zengin motor seçenekleri, göz dolduran donanım paketleriyle sınıfındaki beklentiyi fazlasıyla karşılarken, selefine göre çıtayı daha fazla yükselttiğini söylemeliyiz.
Kia Sportage turbo benzinli motor
Test aracımız 44,2 kW elektrikli ve 180 HP 1,6 lt turbo benzinli motorla birlikte 230 HP’lik sistem gücüne sahip olan fiyat listesindeki en güçlü versiyon. HEV kısaltmasını kullanan sistemin 1,49 kWh kapasiteli lityum iyon bataryası arka koltukların altına konumlandırılmış. Hem elektrikli motor hem de turbo desteği sayesinde ilk kalkış anından itibaren başlayan canlı ve dinamik hızlanma tecrübesi elde ediliyor. Genel olarak hızlanma yapısıyla sınıfının sportiflerinden olduğunu söyleyebiliriz. Tork konvertörlü otomatik şanzıman da görevini başarıyla yerine getiriyor. Yeteri kadar pürüzsüz ve seri vites geçişleri sunuyor. Tüm bu tecrübe sonunda test ölçümlerine baktığımızda fabrika verilerine göre 8,3 saniye olan 0-100 km/s hızlanma değeri karşılığında test ölçümlerinde de aynı değeri elde edebildik. Ara hızlanma test verilerine baktığımızda da 60-100 km/s için 4,0 saniye ve 80-120 km/s için 4,9 saniyelik sonuçların da başarılı olduğunu söyleyebiliriz.
Kia Sportage rahat yolculuk
Burada üç yetişkin yolcu için yeterli yaşam alanı olduğunu görüyoruz.
Kia Sportage
Test aracımız 44,2 kW elektrikli ve 180 HP 1,6 lt turbo benzinli motorla birlikte 230 HP’lik sistem gücüne sahip olan fiyat listesindeki en güçlü versiyon. HEV kısaltmasını kullanan sistemin 1,49 kWh kapasiteli lityum iyon bataryası arka koltukların altına konumlandırılmış. Hem elektrikli motor hem de turbo desteği sayesinde ilk kalkış anından itibaren başlayan canlı ve dinamik hızlanma tecrübesi elde ediliyor. Genel olarak hızlanma yapısıyla sınıfının sportiflerinden olduğunu söyleyebiliriz. Tork konvertörlü otomatik şanzıman da görevini başarıyla yerine getiriyor. Yeteri kadar pürüzsüz ve seri vites geçişleri sunuyor. Tüm bu tecrübe sonunda test ölçümlerine baktığımızda fabrika verilerine göre 8,3 saniye olan 0-100 km/s hızlanma değeri karşılığında test ölçümlerinde de aynı değeri elde edebildik. Ara hızlanma test verilerine baktığımızda da 60-100 km/s için 4,0 saniye ve 80-120 km/s için 4,9 saniyelik sonuçların da başarılı olduğunu söyleyebiliriz.
Kia Sportage iri bagaj kapağı
Bagaj kapağının iri görüntüsünü gizlemek adına tasarımda akıllıca seçimler yapılmış. Açık renkli karoserde net şekilde algılanabilen malzeme ve renk seçimleriyle arka plakalık sanki tamponun üstündeymiş gibi görünmesini sağlamış.
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.