Tıpkı Kushaq gibi, Slavia da Çek otomobil üreticisi tarafından Hindistan için geliştirilen MQB-A0-IN platformuna dayanıyor. Model 4541 mm uzunluğunda, 1752 mm genişliğinde, 1487 mm yüksekliğinde ve 2.651 mm aks mesafesine sahip. Bu boyutlar onu ilk nesil Octavia'dan daha büyük yapıyor.
Skoda'nın en son tasarım dilini takip eden Slavia, coupe tarzı bir tavan çizgisine sahip sedan silueti benimsiyor. Önde tarafta, Fabia'dan ilham alan tam LED farlar, büyük bir altıgen ızgara ve tamponda hava girişleri görüyoruz. Arka kısımda, eğimli tavan çizgisi ve yükseğe monte edilmiş L şeklinde LED stoplar dikkat çekiyor. Model, beş dış renk ve 16 inç jantlar ile Active, Ambition ve Style donanımlarında satılacak.
10 inçlik bilgi-eğlence dokunmatik ekranı, Skoda'nın imzası olan iki kollu direksiyon simidinin arkasında 8 inçlik bir dijital gösterge paneli kabinde ilk göze çarpan özellikler oluyor. Anahtarsız giriş, isteğe bağlı açılır cam tavan, kablosuz şarj pedi, arka yolcular için USB-C bağlantı noktaları, arka bardak tutucular, akıllı telefon cepleri, ceket kancaları gibi çeşitli Simply Clever özellikleri Slavia'da yer alıyor. Güvenlik açısından Slavia, altı hava yastığı ve çoklu çarpışma önleme yardımcısı gibi temel ADAS sistemlerine sahip. 521 lt'lik bagaj hacmi bu sınıfta standartları fazlasıyla karşılıyor.
Hintli tüketiciler 115 HP güç üreten 1,0 TSI üç silindirli veya 150 HP üreten daha 1,5 TSI dört silindirli motorlar arasında seçim yapabilir. Daha küçük motor, altı ileri vitesli manuel şanzıman veya 6 ileri vitesli tork konvertörü otomatik şanzıman ile tercih edilebiliyor. 1,5 litrelik motor ise altı ileri vitesli manuel veya yedi ileri vitesli DSG ile sunuluyor. Tüm motorlar önden çekişli.
2022'nin ilk çeyreği için teslimatları planlanan Slavia, Hindistan'da şimdiden sipariş edilebilir durumda. VW Group, Skoda'nın Kushaq ve Slavia'sının yanı sıra Hindistan için Volkswagen logosuna sahip birbiriyle yakından ilişkili iki model daha sunması planlıyor.