Ticaretle uğraşanların kullandığı bir cümle vardır; "Bir ürünün reklamını en iyi müşterileri yapar". Bu yüzden olsa gerek, geçen yıllar içerisinde "Müşteri her zaman haklıdır, müşteri veli nimetimizdir" gibi ticari söylemler ortaya çıkmıştır. Otomobil markaları için de durum az çok böyledir. Onlar da tüketicilerin gönlünü hoş tutmak için uğraşırlar.
Bu sebeple, satış öncesi ve sonrası hizmetlerle mevcut veya potansiyel müşterilerini memnun etmeye çalışırlar. Bu bağlamda çoğu marka, satış sırasındaki güleryüzlü hizmetiyle övünür. Ancak, satış sonrasında veya bayi dışı bilgilendirme ortamında işlerin nasıl ilerlediği, tüketicilerce hep merak konusu olmuştur. İşte bu yüzden biz de, haberimizde ağırlıklı olarak satış öncesinin üzerinde durduk. Tüketiciye ilk izlenimi veren internet sayfaları ve çağrı merkezlerini keşfe çıktık.
Tüketicinin ilk izlenimi aldığı bu kısımların işleyişi ve doğruluğu, satın alma konusunda oldukça önemli. Biz de bunun farkında olarak, markaların satış öncesi işleyişine ne kadar önem verdiklerini araştırdık. Türkiye'de önde gelen markaları arayıp, herhangi bir modelin katalogunu istedik. Hangi marka gönderdi, ne kadar süre geçti ve süreç nasıl işledi gibi notlar aldık.
Bu süreçte ortaya çıkan ilginç detaylar ve sonuç için tıklayınız...