otohaber_logo
Haberler
26. Elektrikli Araç Sempozyumu'nda Çözüm Vakti
Elektrikli otomobiller konusunda bugüne dek yapılan yanlışlar, 26’ncı Elektrikli Araç Sempozyumu’nda gün yüzüne çıkarken, yeni çözümler masaya yatırıldı.
26. Elektrikli Araç Sempozyumu'nda Çözüm Vakti

26'ncı Elektrikli Araç Sempozyumu, Amerika Birleşik Devletleri'nin Los Angeles kentinde düzenlendi. 47 ülkeden 2.000'i aşkın delege ve 200'e yakın şirketin katıldığı sempozyumda, elektrikli araçların yaygınlaşması konusu öne çıktı.

Üreticiyi Yanıltan Menzil Endişesi
Bununla ilgili olarak, elektrikli araçların yaygınlaşmasının önündeki engeller masaya yatırıldı. Elektrikli araçlar için bu noktadaki en büyük engel, şarj sorunu. Yapılan araştırmalara göre, otomobil sahiplerinin yüzde 98'i, bir gün içinde 160 km'den fazla yol yapmıyor. Hatta ömrünün hiçbir bölümünde, bir gün içerisinde 160 km yapmamış sürücüler bile bulunuyor. Üstelik bunlar, yüzde 32'lik bir kısmı oluşturuyor. Hal böyle iken, otomobil üreticileri de büyük bir yanlışa düşmüş bulunuyorlar. Üreticiler, bunu, elektrikli araçlar için bir potansiyel olarak değerlendirse de, tüketiciler otomobillerinin yüksek menzilli olmasını istiyor. Dolayısıyla ortaya "Menzil Endişesi" diye adlandırılan bir etki çıkıyor.

Elektrikli araç teknolojisi için duyulan bir diğer kaygı da pazarlama stratejisindeki yanlışlıklar. Gündeme geldiği ilk günden itibaren, çevreci diye lanse edilen bu teknoloji herkesçe çok beğeniliyor. Ancak tüketiciler, söz konusu kendileri olunca çevreyi pek umursamıyor. Yani, bu pazarlama ve iletişim stratejisinin değiştirilmesi gerekiyor.

Diğer yandan şarj istasyonlarının durumu hakkında, hem müşteriler hem de tedarikçiler arasında bir belirsizlik yaşanıyor. Her aracın şarj sistemi farklı olacağından, ortak istasyonlardaki karmaşa bu konuda gündemi oluşturuyor. Yeni bir sistem geliştirilse bile, şarj ile ilgili atılım yapan ülkelerin, yaptıkları her şeyi çöpe atması gerekiyor.

Çözüm Elektrikli Araç Gülümsemesi
Tüm bu sorunlara rağmen çözümler de yok değil. Örneğin menzil endişesinin üstesinden gelmek için, pil fiyatlarının düşürülmesi ve kapasitelerinin arttırılması düşünüyor. Şarj altyapısı ile hızlı şarjın geliştirilmesi noktasında çalışmalar da gerekiyor. Ayrıca, tüketicilere büyük teknolojik değişikler yaşatmak yerine, hibrid ve menzil arttırıcı benzinli motorlar gibi "alıştırarak" gitme modeli planlanıyor. Yanlış pazarlama stratejisinin telafisi içinse "eğlence" kelimesi ön plana çıkıyor. Şimdiye dek çevreci olarak tanıtılan araçların eğlence yönüne dikkat çekilmek isteniyor. Bu noktada "Elektrikli Araç Gülümsemesi (EV Smile)" yoluna gidiliyor. Toyota Prius, Nissan Leaf vb. araçları test edenlerin, keyifli bir sürüş tecrübesi edindikleri ön plana çıkarılıyor.

Şarj istasyonu konusunda ise, VW Group, Daimler, BMW ve GM gibi üreticiler, "Evrensel Şarj Sistemi"ni geçerli hale getirmek istiyor. Bu sisteme göre tüm elektrikli araçlar, sadece bir prizden şarj edilebiliyor ve farklı şarj sistemlerine de uygulanabiliyor. Sistem ayrıca, ölçek ekonomisine ve daha kolay bir şekilde altyapı kurulmasına da katkı sağlıyor. Ancak, en etkili yöntem, kablosuz ve ev tipi şarj olarak görünüyor. Buna yönelik çalışmalar da bulunuyor.

Yazı: Yunus Emre Kabaoğlu

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.