Elektrikli otomobillerin en düşündüren konusu kuşkusuz şarj süreleri. Günümüzde 230V'lik şebekeyle 8-10 saate kadar uzanan şarj süresi, Volvo ve Siemens ortaklığı ile geliştirilen üç fazlı yeni sistemle sadece 1.5 saate indirilerek zamandan tasarruf edilmesini sağlayacak. Şu an geliştirilme aşamasında olan bu sistemde 22 kW'lik hızlı şarj cihazı, üç fazlı besleme üzerinde çalışıyor. Bu 3 fazlı besleme sistemi sayesinde elektrik depolanırken artan gerilimle birlikte paralel devre olarak daha elektriğin akış yolu artıyor. Dünyada bir ilk olarak görünen bu ikinci nesil elektrik motoru, konsept olarak C30'da görev yaparken, aracın aktif güvenliğinden de taviz verilmiyor. Bu sayede günlük otomobil kullanım süresi şarjdan dolayı kısalmazken menzilde de herhangi bir kısalma olmuyor. Zaten deneme aşamasında olan otomobil, 5.9 saniyede 0-70 km/s'ye hızlanırken 89 kW (120 HP) gücündeki elektrik motoru ise 250 Nm tork üretiyor. Tüm bu özelliklere paralel olarak kısalan şarj süresi sayesinde diğer modellere göre yüzde 60'lık bir elektrik tasarrufu sağlanacağı da belirtilirken, Volvo yetkilileri aracın içten yanmalı bir motora sahip bir otomobil kadar güvenli, konforlu ve kaliteli olduğunu belirtiyorlar. Volvo C30 Electric üzerinde denenen sistemin birkaç ay sonra tanıtılması beklenirken, hızlı şarj sistemi Volvo'nun ilerleyen zamanda geliştireceği elektrikli araç modellerinin çoğuna entegre edilecek.
C30'da denenen bu sistem, yakında diğer Volvo'larda da olacak.
Siemens'in, otomobiller için geliştirdiği ikinci nesil motor.
Farklı tiplerdeki priz giriş ve çıkışları yakında tek tip olacak.
C30 Electric'teki prizin yeri yeni sistemde de aynı yerde.