Bu bileşim, soğuk havada, ıslak zeminde, karda ve buzda en iyi yol tutuş için görev yapıyor. Diğer sistemlerin tümü Ridge Flex'i oluşturuyor. Özellikle yeni nesil SUV'larda görev yapacak olan Latitude Alpin, karlı zeminde 2 metre, buzlu zeminde 4 metre daha kısa fren mesafesi sunarken hava sıcaklığı artı 7'nin altındadaha kararlı bir sürüş sunuyor. Elbette, önceki nesline ve belli başlı rakiplerine karşı. Her iki lastik tasarlanırken MINI WRC Takımı ile işbirliğine gidilmiş. Öyle ki, hava ve yol koşullarının etap içinde değiştiği Monte Carlo Rallisi, testlerde en etkili yer olmuş. Sonuçta lastiklerde daha fazla kılcal damar kullanılırken sert köşeler ve zig-zaglı tasarım sayesinde hem düz gidişte hem de virajlarda yol tutuş özellikleri arttırılmış.
Tırtıl Efekti olarak adlandırılan geometri sayesinde devamlı hareket mümkün.
Yeni lastik, ağır yüklerle, zor şartlarda da denenmiş.
Latitude Alpin'de sadece yönlü desen var.