Spor otomobiller ve SUV'lar küresel anlamda her geçen gün daha fazla insanın garajına giriyor. Konu spor otomobiller olduğunda bu araçları kullananlar artık otomatik şanzımangibi konfor özelliklerine her zamankinden fazla değer veriyor.Hava şartları çetinleşip, yağmur veya kar gibi etkenler devreye girdiğindeyse, sürücülerin kuru havalarda yaşadıkları sürüş keyfinden mahrum kalmaları mutluluklarını silip atıyor. Spor otomobil kullanıcıları her zaman olduğu gibi, kış şartlarında da otomobillerini güvenli bir biçimde kullanmak istiyor. kayganlaşıp kaza yapma riski arttıkça bu otomobilleri aldıklarına pişman oluyorlar. Durum böyle olunca Michelin gibi lastik üreticileri çözümler üretmeye başladı. Michelin'in Pilot Alpin Serisi, özellikle spor otomobiller için geliştirilmiş bir kış lastiği. Latitude Alpin ise SUV ve Crossover'lar için bir çözüm ortağı. Bu iki yeni lastiği denemek üzere sıcaklığın eksilerde seyrettiği Riga'ya gittik. Riga'ya vardığımızda hava 0 derece seviyesindeyken, test alanına ulaştığımızda sıcaklık eksi 5'i gösteriyordu.
Asfaltın gözükmediği test alanına geldiğimizde Porsche 911, Audi A5, Mercedes-Benz E 63 AMG, Range Rover Evoque ve Volkswagen Touareg'ler ile çeşitli denemeleri gerçekleştirdik. İlk olarak Porsche 911'ler ile özel hazırlanan bir parkura çıktık. Buradaki altı Porsche'den üçünde, önde gelen sportif kış lastiği üreticilerinden birinin ürünleri vardı. Hem de en yenileri. Diğer üçündeyse Pilot Alpin'ler. Aradaki farkı anlamak bir hayli güç olsa da hızımızı arttırıp, fren ve direksiyon tepkilerimizi keskinleştirdikçe Michelin lastiklerinin verdiği güven hissi daha fazlaydı. Öyle ki; arkadan itişli bir Porsche 911 ile kar hatta bazı yerlerde buzun üstünde yüksek kontrolle yol alıyorduk. Simetrik ve asimetrik desenleri olan bu yeni Pilot Alpin, Porsche ile yürütülen bir ortaklığın sonucunda bu hale gelmişti. 2005'te başlayan ortaklıkta önce konsept belirlenmiş, ardından boyutlara karar verilmiş ve derken ile karışımlar test edilmeye başlanmış. Sadece testler 2 yıl sürmüş. Bu süreçte en az yaz lastiklerine ayrılan efor kış lastikleri için de harcanmış. 200 lastik arasından 4 farklı desen finale kalmış. Hem Michelin hem de lansmanda söz alan Porsche mühendisleri, beraber çalışıldığında sonuçların çok daha verimli olduğunun altını çizdiler. İkinci denememiz Audi A5'ler ile frenleme oldu. Bu sefer bir başka rakip lastik üreticisinin ürünleri iki Audi'den birine takılmıştı. Önce kar sonra da buzda yaptığımız frenlemelerde Michelin'in daha kontrollü ve kısa bir duruş sağladığını söyleyebiliyoruz. Pilot Alpin ile son denememizi Mercedes-Benz E 63 AMG ile yaptık. Slalom ağırlıklı bir parkurda, özellikle sert frenler yapmamız istendi. Biz de aracı savurmak için yoğun çaba harcadık. Ancak neye yarar! Sanki kar üstünde 525 HP'lik arkadan itişli bir araç değil de, 4 tekerlekten çekişli bir Audi allroad kullanıyormuşuz gibi ilerledik. Her aşamada kontrol sağlandı. Pilot Alpin'ler haricinde Latitude Alpin'leri de denedik. Ağırlıklı olarak manuel şanzımanlı dizel Evoque modelleriyle, yüksekliği yarım metreyi aşan karlı orman içi yollarda sorunsuz bir biçimde ilerledik. Yüksek performanslı SUV'lar için tasarlanan bu lastiklerde de sanki gözümüz kapalı kışın sokağa çıkabiliriz gibi geldi.
Riga'daki denemeleri eksi 15'e varan sıcaklıklarda 5 ayrı araçla gerçekleştirdik.
Maxi Edge ve StabiliGrip için tıklayınız.
Ridge Flex Teknolojisi için tıklayınız.