Dünya Ralli Şampiyonası, 2009'a ciddi şoklarla girdi. Ekonomik şartlar bu şampiyonanın geleceği konusunda herkesin kafasında soru işareti oluşturmuştu. Nitekim bombalar ard arda gelmeye başladı. Önce Suzuki'nin 2009'da parkurlarda olmayacağı açıklandı. Suzuki'nin seriden çekildiğini açıklamasının üzerinden henüz 24 saat bile geçmemişken Subaru'nun şok açıklaması geldi. Subaru Ralli Takımı Dünya Ralli Şampiyonası'ndan ayrıldıklarını açıkladı. Tabi ki Subaru'nun WRC'den ayrılma nedeni Honda F1'in Formula1'den ve Suzuki'nin ralli parkurlarından çekilme nedeni ile aynıydı. Ekonomik kriz !. Prodrive Subaru ile birlikte 6 kez WRC şampiyonluğu yaşamıştı. Suzuki ve Subaru'nun WRC'den ayrılması ile birlikte fabrika takımı olarak parkurlarda sadece Citroen ve Ford kalmış oldu. Tahmin edileceği üzere tüm sezon Loeb'ün ağır baskısı altında olsa da Hirvonen ve Loeb'ün nefes kesen mücadelesiyle geçti. Sezonun lk yarışı olan İrlanda Rallisi'ni Sebastien Loeb kazandı. Loeb'ün takım arkadaşı Dani Sordo ikinci olurken Hirvonen bu yarışı üçüncü sırada tamamlayabildi. Sezonun ikinci yarışı olan Norveç Rallisi'nde Sebastien Loeb, Mikko Hirvonen'in aşırı baskısına direnerek zafere ulaşmayı başardı. Fransız sürücü böylece Ford'un şampiyonluk ümitlerine önemli bir darbe vurmuş oldu.Kariyeri boyunca sadece bir kez (2004'deki İsveç Rallisi) karla kaplı zeminde zafere ulaşabilen ve geçtiğimiz Norveç Rallisi'nde kaza yapan Loeb, bu kez Norveç'teki zaferiyle son dönemde karlı rallileri domine eden Ford'u şaşkınlığa uğrattı. Sezona oldukça hızlı başlayan Sebastien Loeb, kariyerinin 50'nci WRC zaferini ise 13-15 Mart 2009 tarihleri arasında düzenlenen Kıbrıs Rallisi ile elde etti. Loeb önlenemeyen yükselişini sezonun dördüncü yarışında da sürdürdü. Arjantin'de Citroen Total pilotu Sebastien Loeb yeni rekorlara da imza attı. Hem sezonun beşinci yarışını kazandı hem de Arjantin Rallisi'ni beşinci kez kazandı. 2009 Dünya Ralli Şampiyonası'nın altıncı ayağı olan Sardunya Rallisi değişik sonucuyla sezonu renklendirdi. Loeb'ün galibiyet zinciri İtalya'da kırıldı ve Focus RS World Rally Car ile yarışan BP Ford Abu Dhabi World Rally Team pilotu Jari-Matti Latvala, Dünya Ralli Şampiyonası'nın İtalya ayağını oluşturan Sardunya Ralli'sini zaferle kapattı. Yarışta ikinciliği, diğer bir BP Ford Abu Dhabi World Rally Team pilotu, Mikko Hirvonen elde etti. Kırıcı etaplarıyla Dünya Ralli Şampiyonası'nın en zorlu yarışlarından biri olarak kabul edilen Akrapol, Loeb ve Citroen için pek hoş anılarla geçmedi. Dünya Ralli Şampiyonu Sebastien Loeb Akropolis Rallisi'nin ikinci gününün ilk etabı 17.25 kilometrelik Klenia Mycenae özel etabında kaza yaparak yarış dışında kaldı.Böylece Loeb 2008 İsveç Rallisi'nden beri ilk kez, 2006'dan beri üçüncü kez bir yarışı tamamlayamamış oldu. Dünya Ralli Şampiyonası'nda sezonun son yarışı olan Büyük Britanya Rallisi'nde galibiyeti elde eden Citroen pilotu Sebastien Loeb aynı zamanda 2009 WRC sezonunu da 1 puan farkla şampiyon olarak tamamladı. Önümüzdeki sezon 13 ayaktan oluşan 2010 FIA Dünya Ralli Şampiyonası, Şubat ayında İsveç'te başlayıp Kasım ayında Britanya'da son bulacak. WRC takviminde uygulanan rotasyon sistemine göre 2009'da yapılmayan Türkiye Rallisi, 14–18 Nisan arasında şampiyonanın 4'üncü yarışı olarak 2010 Avrupa Kültür Başkenti olarak seçilen İstanbul'da düzenlenecek.
Takımlar Klasmanı
1 Citroen Total WRT 167
2 BP Ford Abu Dhabi World Rally Team 140
3 Stobart VK M-Sport Ford RT 80
4 Citroen Junior Rally Team 47
Pilotlar Klasmanı
1 Sebastien Loeb 93
2 Mikko Hirvonen 92
3 Dani Sordo 64
4 Jari-Matti Latvala 41
5 Petter Solberg 35
Haberler
Rallide 2009
Dünya Ralli Şampiyonası, 2009’da bir çok “ilk”e ve zafere sahne oldu. Sebastien Loeb rekor üstüne rekor kırarken, Hirvonen’in nefesi hep arkasında oldu.
- 11 Ocak 2010
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.
e-Bülten aboneliğimize kayıt olmak için e-posta adresinizi giriniz.