Honda, SUV üretiminde Land Rover ve GM (General Motors) lisansıyla birkaç farklı model ürettikten sonra 1997'de tamamen kendi geliştirdiği CR-V modelini pazara sunduğunda adeta bomba etkisi yaratmıştı. İlk CR-V, özellikle direksiyondan otomatik şanzımanı, 2.0 lt'lik motoru, katlanabilir arka koltukları, yana açılan bagaj kapağı ve tasarımıyla oldukça etkileyici bir otomobildi. Standart yol koşullarında sadece önden çekişli olarak ilerleyen araç, ön tekerlekler patinaja düştüğünde arka tekerleklerine de güç aktarıyor. Bu sayede sürekli 4 tekerlekten çekişli otomobillere oranla yakıt tüketimi düşük seviyede kalıyor. Bu sınıfta bir araç almak isteyenlerin ihtiyaçlarını karşılayan birinci nesil CR-V, 2002'de yerini ikinci nesle bıraktı. İkinci nesil CR-V, selefi ne oranla daha köşeli hatlara sahipken Honda markasının özelliklerini taşımaya devam etti. İkinci nesil CR-V, yüksek oturma pozisyonu, geniş ve değişken iç mekanına rağmen düşük yükleme kapasitesine sahip. İlk dizel motor seçeneğini 2004 yılında tanıtan Honda, ertesi yıl partikül filtresini de ekledi. Ancak bu seçenek Türkiye'deki mazot kalitesinin düşük olması öne sürülerek ithal edilmemişti. Dizel ya da benzinli her iki motor seçeneği de sürüş performansı açısından oldukça atak ve problemsiz olan CR-V, 2007'de yerini üçüncü nesline bıraktı. Türkiye'de de 2007 yılında satışa sunulan güncel CR-V, 2.0 lt (150 HP) benzinli ve 2.2 lt CTDi (140 HP) dizel motor seçeneklerine sahip. Sadece benzinli motorda sunulan otomatik şanzıman sorunsuz yapısıyla göz doldururken, zengin donanımı sayesinde ikinci elin prim yapan modellerinden biri olmayı da sürdürüyor.
Artılar
* Geniş iç mekan
* Kaliteli işçilik
* İyi ısıtma sistemi
* İyi süspansiyon konforu
* Yeterli çekiş gücü
* Kullanımı kolay kokpit
* Modern motorlar
Eksiler
* Düşük istiap haddi
* Yetersiz arazi yetenekleri
* Yüksek parça fiyatları
Tipik sorunlar
* Fren sisteminde aşınma
* Ateşleme sisteminde arıza (1999'a kadar)
* Elektrik sisteminde arıza
Tavsiye edilen motor seçenekleri
2.0 lt, benzinli, 150 HP
İlk nesildeki motor 2.0 lt olmasına karşı zayıf çekiş gücüne sahip. Ortalama yakıt tüketimi 11.0 lt/100 km.
2.2 lt, turbo dizel, 140 HP
Common rail sistemiyle yüksek torka sahip. Ancak fiyatları çok yüksek. Ortalama yakıt tüketimi 9.0 lt/100 km.
Model tarihçesi
1997 İlk CR-V, 2.0 lt benzinli (128 HP) motoruyla üretime başladı.
1998 Yeni 2.0 lt'lik benzinli, (150 HP) motor CR-V'ye katıldı.
2002 İkinci neslin üretimine başlandı.
2004 Makyajlanan ikinci nesil CR-V'de ESP ve 2.2 lt'lik dizel motor var.
2005 Dizel motorda partikül filtresi opsiyonel olarak sunuluyor.
2007 Üçüncü nesil CR-V üretilmeye başlandı.
2008 Çarpışmayı önleyen sistem standart donanıma alındı.
2009 Makyajlandı. Süspansiyonları revize edildi.
Haberler
İkinci el karnesi: Honda CR-V
Teknolojisi, mekanik sağlamlığı ve sorunsuzluğuyla öne çıkan Honda’nın SUV’u CR-V, araziden çok şehir içi kullanımına uygun olduğu için ikinci elin tercih edilen araçları arasında bulunuyor.
- 11 Ocak 2010
Etiketler:
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.
e-Bülten aboneliğimize kayıt olmak için e-posta adresinizi giriniz.