Lamborghini'de uzun yıllar karbon karoserlerin geliştirilmesinde öncülük eden Horacio Pagani'nin 1992 yılında adım attığı otomobil üretiminin ilk meyvesi 1999 Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtılan Zonda C12 olmuştu. Kısa sürede süperspor otomobiller arasında kendisine iyi bir yer edinen İtalyan üreticinin son bombası Zonda serisinin pistler için yaratılan R versiyonu oldu. Mercedes-Benz'den alınan 6.0 lt'lik 750 HP gücündeki V12'nin can verdiği Pagani Zonda R, üreticisi tarafından Formula 1 otomobillerinin performans ve yol tutuş özelliklerinin taşıyan gerçek bir asfalt yarışçısı olarak tanıtılıyor.
Karoseri çepeçevre saran spoylerlerle pistlere ait olduğunu belli eden Zonda R'de ağırlığı düşük tutabilmek için, karoserde karbon fiber ve şaside karbon-titanyum alaşımına yer verilirken, araçta kullanılan vidaların bile titanyumdan üretilmesi 4.886 mm uzunluğundaki süper sporcunun boş ağırlığının sadece 1070 kg olmasını açıklıyor. 1.43 kg/HP gibi insanın nefesini kesen bir ağırlık/güç oranı sunan araç 0-100 km/s hızlanmasını 2.7 saniyede tamamlarken, ulaşabildiği maksimum hız üreticisi tarafından 350 km/s'nin üzerinde olarak açıklanıyor. Ön bölümde "güçsüz" kardeşlerine benzer bir tasarım sunan Zonda R'nin arka tasarımında yuvarlak stopların yerine şerit formlu stoplar kullanılırken, uçaksavarı hatırlatan 4 çıkışlı klasik Pagani egzozu unutulmamış. Sadece 16 adet üretilecek olan Zonda R'ların 15'i satışa sunulacakken, aracın Avrupa satış fiyatı vergiler hariç tam 1.460.000 Euro. Bugatti Veyron'u fazla sıradan ve ulaşılabilir bulanlara duyurulur!