İlk kez 2007 yılında düzenlenen son Frankfurt Otomobil Fuarı'nda 308 RCZ adıyla sergilenen konseptin gördüğü büyük ilgi sonrasında, Peugeot sportif coupe'yi seri olarak üretmeye karar vermişti. Fuarda 308 RCZ adını taşıyan aracın seri üretimle birlikte adındaki sayılar da kaybolarak, geriye sadece RCZ harfleri kaldı. Peugeot binek otomobilleri arasında model adında rakam barındırmayan tek model haline gelen araç, aradan geçen 2 yıldan sonra seri üretim haliyle yine Frankfurt Otomobil Fuarı'nda otomobilseverlerle buluşacak.
308 platformu üzerinde yükselen Peugeot RCZ, platformunu kullandığı 308 ile neredeyse aynı yüzü taşısa da, farklı ön tamponu ve şişkin çamurluklarıyla çok daha sportif ve güçlü bir görünüme sahip. Audi TT ve Porsche Cayman'ı hatırlatan kubbemsi tavanla birlikte radikal bir siluet taşıyan araçta, arka çamurluklar da belirgin bir şekilde şişirilmiş. Pek çok modelin konseptten seri üretime geçerken başına gelen sıradanlaşmadan nasibini almayan RCZ'de, konsept modelin alüminyum tavan kirişleri ve tavandaki bombeleri olduğu gibi seri üretim versiyonunda da kullanılmış.
Aslan logosunu taşıdığı için Fransız aslanı olarak da anılan Peugeot, RCZ ile belki de logosunun hakkını en fazla veren otomobili de üretmiş oldu. İlk etapta 1.6 lt 158 HP, 1.6 lt 200 HP gücünde iki benzinli ve 2.0 lt 165 HP dizel olmak üzere üç motor seçeneğiyle satışa sunulacak olan en sportif aslanda tüm motor seçenekleri standart olarak 6 ileri manuel şanzımanla donatılırken, 6 kademeli otomatik şanzıman sadece iç mekanında 308 modellerini hatırlatan kokpit dikkat çekerken, havalandırma ızgaraları arasındaki analog saat, farklı kumanda elemanları ve göstergeler sayesinde kompakt otomobil hissi azaltılmış. Ancak her şey bir yana hem dış tasarımı hem de motorlarıyla heyecan verici bir otomobil olan RCZ'de hala yıllardan beri kullanılan kaba ve demode direksiyonun kullanılmasının sebebini anlamak zor.
Özel otomobiller üretiminde uzmanlaşan Avusturya'daki Magna Steyr tesislerinde 2010 ilkbaharında bantlardan inecek olan Peugeot RCZ'de, el yapımı otomobilleri hatırlatan geniş kişiselleştirme seçenekleri de sunulacak. ESP, yokuş kalkış desteği, sürücü-yolcu-yan ve perde havayastıkları gibi güvenlik donanımlarına sahip olan araçta ayrıca, yaya güvenliği için darbe anında yükselen aktif motor kaputu da kullanılıyor. Aynı platformu kullandığı Peugeot 308'e göre yerden yüksekliği 20 mm alçaltılan aracın ağırlık merkezi de platformunu paylaştığı 308'lere göre toplamda 40 mm daha alçakta. Ağırlık merkezinin yere yaklaştırılmasıyla daha iyi yol tutuş sunması amaçlanan Peugeot RCZ'nin iz açıklıkları da 308'lere göre önde 54 mm arkada da 72 mm arttırılmış.