İhracata dayalı üretim stratejisini hayata geçirmeye hazırlanan hükümet, bu stratejiyi ilk olarak ekonominin lokomotifi otomotiv sektöründe uygulayacak. Dış Ticaretten Sorumlu Devlet Bakanı Zafer Çağlayan, "Yeni bir teşvik sistemini devreye sokup, yerlilik oranını artıranı destekleyeceğiz. Bu teşvikle Türkiye'de üretilen araçlarda yerlilik oranının en az yüzde 90'a çıkmasını amaçlıyoruz" dedi. Türk otomotivinin kendisini ispatladığını ancak, ihracatı artırmak ve yeni pazarlara girebilmek için sektörün rekabet gücünü artırması gerektiğinin altını çizen Çağlayan, bunun yolunun yerlilik oranını artırmaktan geçtiğini söyledi. Çağlayan, şöyle devam etti: "Otomotivde önemli ithal kalemi olan motor ve diğer yürüyen aksamın üretilmesini destekleyip, özendireceğiz. Otomotiv sektörü son yıllarda ithalattan daha fazla ihracat yaparak dış ticaret fazlası verdiğimiz sektörlerin başında geliyor. Eğer biz Türkiye'den ihraç ettiğimiz araçlardaki yerlliki oranının yüksek seviyelere çıkartırsak, bu Türkiye'nin cari açığını kapatmak ve ödemeler dengesi açısından da büyük bir güç olur."
EKK'DA MASAYA YATIRILACAK
Otomotivin ihracatın motoru olduğunu ifade eden Çağlayan, "Otomobilin ön tekeri nereye giderse arka tekerde oraya gider. Türkiye ihracatının ön tekeri otomotivdir. Otomotiv ne doğrultuda hareket ederse Türkiye ekonomisi de o yöne doğru büyür" dedi. Bu doğrultuda 1 hafta 10 gün içinde Başbakan Yardımcısı Ali Babacan başkanlığında Ekonomik Koordinasyon Kurulu'nun (EKK) sadece otomotiv sektörü için toplanacağını ifade eden Çağlayan, otomotivin çatı örgütlerinin de katılıcağı toplantıda sadece otomotivin konuşulacağını söyledi. Çağlayan, otomotiv ihracatını artırmak için yapılması gerekenlerin ve elektrikli araç üretimi ve kullanımının toplantının ana maddesi olacağını kaydetti.
Fransa'nın korumacılık balonu yakında söner
"Fransız hükümetinin gerek Renault'un Bursa'yla ilgili gerekse zordaki otomotiv şirketi Heuliez'le ilgili açıklamaları karşısında sessizliğimizi koruduk ve bekledik" diye konuşan Çağlayan, "Bugün dünya otomotivinde artık rekabet dolardan sent bazına geriledi. Fransa istediği kadar korumacılık yapsın firmaların giderlerinin tümünü teşviklerle temin edemeyeceklerine göre, o firmalar en kârlı üretim yapacağı yere gidecektir. Yani balonun üstündeki havayı istedikleri kadar tutmaya çalışsınlar o balonun havası sönecektir" dedi.
Türkiye elektrikli otoda öncü olmalı
Devlet Bakanı Zafer Çağlayan, EKK'da elektrikli araçların üretimi ve kullanımının da ana maddelerden biri olacağını ve Türkiye'nin bu konudaki master planının belirleneceğini söyledi. Dünyada yeni bir dönemi başlatacak elektrikli araç konusunda Türkiye'nin öncü ülke olması için gerekli desteği vereceklerini belirten Çağlayan, "Biz elektrikli araç üretimine girmek mecburiyetindeyiz. Ama en önemli konu pillerin hammaddesi olan lityum konusunda neler yapacağımız. Bizim öncelikli olarak pilin hammaddesini bulmamız, rezervleri belirlememiz gerekiyor" dedi.
Heuliez'i alamasalar bile üretim yaparlar
Türk malı elektrikli otomobil projesi konusunda da düşüncelerini aktaran Çağlayan, şunları anlattı: "Başbakan, dünya çapında bir tasarımcı olan Murat Günak'ın tasarladığı elektrikli aracı Ankara'da test ederek, elektrikli araç konusunda niyetini ortaya koydu. Gelinen noktada İnci Akü'nün de bu işe girmesi bizi çok sevindirdi. Diğer ortaklarlaortaya çok iyi bir işbirliği fırsatı çıktı. Bu sinerjiyle kazanırlar. Heuliez'i alamasalar bile, bu 4'lü ortaklığı son derece önemli buluyorum. Takım oyunu oynarlarsa başarılı olurlar."
72 firma 3.5 milyar TL yatırım teşviki aldı
HÜKÜMETİN 2009 yılı başında 250 milyon TL ve üstü yatırımlara yönelik teşvik başlattığı teşvik uygulamasının yıl sonunda biteceğini hatırlatan Çağlayan şunları söyledi: "Bu teşvikler için geçen 15 ay içinde otomotiv sektöründen tam 72 başvuru yapılmış. Toplam 3 milyar 556 milyon TL'lik yatırım için teşvik alınmış. Biz hükümet olarak yeni bir teşvik sistemini devreye sokmak için çalışıyoruz."
Kaynak: Sabah
Haberler
Otomotive dev teşvik geliyor
Devlet Bakanı Zafer Çağlayan, ihracatın lokomotifi otomotiv sektörünün rekabet gücünü artırmak için yerlilik oranının artırılması gerektiğini söyledi. Motor ve yürüyen aksam üreten firmaların da teşvik edileceğini kaydetti.
- 6 Nisan 2010
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.
e-Bülten aboneliğimize kayıt olmak için e-posta adresinizi giriniz.